0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad jag vänder mig emot är att, oavsett för eller emot, en med en egen agenda i en sakfråga får medverka i nått som av "vanligt" folk ska sätta sin tilltro till. Klimatkommiten mister på det viset helt sin trovärdighet, använder dom opartiska medarbetare får deras "slutsatser" betydligt större trovärdighet.
självklart har alla forskare egna preferenser och intressen som de vill stryrka när de forskar
Citerasjälvklart har alla forskare egna preferenser och intressen som de vill stryrka när de forskar Nej det är nog inte självklart. jag tror att många forskare kopplar bort eventuella ideologier och forskar "helt fritt". Jag känner åtminståne en forskare som garanterat kopplar bort alla tänkbara ideologier och känslor. Det är kanske som om läkare/sjuksköterskor skule ge sämre vård åt personer de ogillar. Många skulle nog ge bra vård t.o.m. till en dömd pedofil medan andra skulle påverkas och bara utföra de de absolut måste för att inte få sparken.Jag anser att man fullt ut kan lita på majoriteten av forskarna men visst dyker det upp en och annan skandal.
Precis, och utifrån artikeln som debatteras så får jag bilden av att de använt sig av en mängd olika forskningsresultat som de sammanställt, och också redovisar olika scenarior, att sen media bara nappar på scenariot att vi skulle (kunna) ha 80% förnyelsebar energi i en framtid är inte klimatpanelens fel, eller?
OK, men kan du då förklara för mig varför det skulle vara fel av EU:s klimatpanel att använda sig av, och referera till forskning som gjorts på uppdrag av t.ex. Greenpeace?