0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Janne glömmer att vi pratar om IVT480 på 2 KW och Nibe 750 på sex där Niben har klart sämre COP.
Jasså, har du studerat noga vilken COP dessa båda har vid 1 KW ut och sunda driftförhållanden jag kan tänka mig att skillnaden är liten.
Enligt länk från Gotavi finns det bara frånluft och avlufts anslutning alltså ingen uteluftsinblandning.Vida överlägsen!! njaNibes kompressor effekt 2,8kW och avgiven 6,5 =cop 2,3CZ kompressor effekt 2,2 kW och avgiven 6,5 = cop 2,9Endast kompressorernas effekt i beräkningen "ej cirk och fläkt"Något sent inkommen kommentar till sida 1
Finns ingen anledning att veta det så exakt för det har inte med debattämnet att göra som du inte kan hålla reda på.Det finns ett antal inlägg i den här stilen:Då finns det ingen anledning att tjafsa om att det skulle vara precis tvärtom, oavsett driftförhållanden.Även om det ÄR tvärtom, att IVT480 är sämre även vid små effektuttag så har det inte med ursprungsfrågan att göra:"Varför tillverkades FLVP på 2 KW öht"?På den tiden existerade inte ex. vis IVT 750.jag har förklarat vid vilka förhållanden IVT 480 är fullt användbar och varför det fanns orsak att tillverka den.Därmed saknar jag motivation att föra "debatt" på din / er tjafsnivå.Det leder ingenvart.