0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TjenaHar inte kollat förbrukning nu på ett tag,men följde upp 9/6-11 t.om 11/6-11.Mellan 9/6 och 10/6 var förbrukningen 3,8kwh/dygnMellan 10/6 och 11/6 var förbrukningen 3,3kwh/dygnMaskinen är ställd på sommar mode och går alltså bara för vv.Jag uppskattar att värmepumpen går 1ggn var 8:e timme och ca 8-10min varje gång.Men som sagt hur går era Mitsu-maskiner nu?Har ni facebook konto kan ni kolla oss på:Johanssons Rörfirma Företaget//Thommy Johansson
Har haft min Zubadan sen maj förra året. Har loggat förbrukning månadsvis sen start. Har läst lite olika värde här på forumet om vad värmepumpar brukar dra sommartid. När jag kollar sommarmånaderna som jag har använt den så ligger siffrorna mellan ungefär 9-11kwh per dygn. Tycker det låter lite mycket. Kan det vara någon inställning som inte är som den ska tro. När jag är utomhus reagerar jag på att den startar och går korta stunder rätt så ofta. Ibland är det väldigt korta pauser mellan körningarna. Vad har ni andra för start stopp temp och hur ofta kör ni legionella körning?
Kan vara så att din maskin går så ofta p.g.a vv-givarens placering,jag har flyttat min givare till insidan av vvb:n.d.v.s att jag gjort en egen patent där jag sänkt ner den så den ligger i varmvattnet i ett 3/8"koppar/kylrör.
@Octavia rs...har du facebook konto?då kan du söka på "Johanssons Rörfirma Företaget".Klicka på "visa foton"på höger sida.Klicka på "sidoprojekt"där finns ett par bilder på hur jag gjorde.//Thommy J
T@Johansson . Klart , jag har en Z16 och jag har fixat värme i iskalla elementerna utan instruktioner eller goda råd. Kunskap är en rikedom ,den finns inte gratis,men det värmer !!Men då behövs även att man ger sig inte.Glad Midsommar ! Marma
Kollade på dina bilder, blir inte riktigt lika lätt för mig att fixa det. Jag har blandningsventilen direkt ovanför så det blir lite mer ombyggnad för att kunna montera ett t-rör till dykröret.
jodå det går bra, har ingen förbrukning just här o nu...Men skulle vilja ha ut värme på radiatorerna i källaren, har flyttat ner innegivaren till källaren och ställt in grader, har även ställt upp sommarmode till 25°C men får inte den att skicka ut nån värme, vad kan man mer göra??