0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
maxad oturdet går aldrig att få rent från klädseln, bara att leta nya stolar/dörrsidor på skroten har smällt av en burk byggskum över mig en gång, kläderna var bara att kasta och frisyren blev "kollosnagg" den dagen körde jag hem i kallingarna....
Jag säger som karaff tidigare..Pics or it didnt happend
Oj damit..! Borde gå att skrapa bort det värsta om det är en billig bil, men ej kul..! Säger som föregående, kolla skroten på baksäte samt dörrsidor..kan inte vara jättedyrtBlundar och skjuter en gissning på 1996'a Corolla kombi..??
ändå så är det sprayburken bakom glas i hatthyllan i het Kalifornisk sol som en gång satte standarden för sprayburkar och med R12 som drivgas 0ch 20.5 Bar så når man gränsen vid +77 grader Cmed 50% propan 33% N-butan och 16.6% Isobutan i viktprocent som drivgasblandning (högre propanhalt än så används ej i dessa sammanhang) vilket är allt vanligare som ersättare för R134a i sprayburkar så når man +78 grader C för 20.5 Barmao om det smällde så var det verkligen duktigt hett i bilen eller att burkan var försvagad på något sätt och är det sistnämda så bör någon försäkringsbolag gå in...---burken vid tillverkning skall kollas med 55 graders C test innan leverans men burken skall också vara konstruerad för att klara 20.5 Bar övertryck och detta skall också kontrolleras med stickprov per 25000 tillverkad burk i tillverkningen med destruktiv tryckprov. Dom campingasolburkar som jag tryckprovat med vatten med brukar ge sig vid 23 Bar.