0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: TokJan skrivet 08 juni 2011, 23:53:22tänkt dig vad den gör med brinetempen från borrhålet ThumbsupJust i detta fallet är det t.o.m så enkelt att man har en termostat efter batteriet på kalla sidan in och går den över 19 ºC så stoppar man fläkten som sedan får starta igen med hysteres när brinetemp sjunkit.Men ingen tänker i dessa banor utan vill gärna koppla in vanliga solfångare på VP med övertemp som följd.
tänkt dig vad den gör med brinetempen från borrhålet Thumbsup
Citat från: TokJan skrivet 09 juni 2011, 09:18:35Citat från: TokJan skrivet 08 juni 2011, 23:53:22tänkt dig vad den gör med brinetempen från borrhålet ThumbsupJust i detta fallet är det t.o.m så enkelt att man har en termostat efter batteriet på kalla sidan in och går den över 19 ºC så stoppar man fläkten som sedan får starta igen med hysteres när brinetemp sjunkit.Men ingen tänker i dessa banor utan vill gärna koppla in vanliga solfångare på VP med övertemp som följd.Japp, vill man göra det enkelt för sig så räcker det väl med att bara värma brinen med uteluft... Luft/vätske växlare och en fläkt som blåser genom varm uteluft...
hej hur många liter klarar du av att värma till 67 grader en normal dag ? å vad börjar du med för temp på vattnet ? varför jag undrar är ju lite för att veta om mängden är till räcklig ...för ett normalt hushåll ...vi behöver minst 100-150 liter vatten som håller 70 grader varje dag
Funkar nästan lika bra och billigt med Niben, slå på den 1 timme varje eller varannat dygn, varmt vatten billigt.!
Hej Luftsolvärme !Ursäkta min okunnighet, men jag undrar vad din ljusbruna "konverter" från luft till vatten är ?