0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Haha, ja. Får slänga 90% av familjens ägodelar som befinner sig där i kartonger först bara. Samt vinterhjul till fyra bilar, skidor, tält, sovsäckar, extrasängar, vinterkläder, verktyg, överblivet virke, vedpanna, några kubikmeter ved.. You get the point... Dessutom tror jag inte att det är särskilt hälsosam luft att andas in under nån längre tidsperiod där nere.
Ja, läget börjar bli tämligen akut. Temperaturen i mitt rum är för närvarande 29,2 grader och kraftigt stigande, och det är inte mycket bättre på kvällen. Även om jag vädrar ut i ett par timmar innan läggdags så är det fortfarande 25 grader när jag lägger mig, och efter ett par timmar vaknar jag igen och då är det 28-29 grader igen. Nånting måste göras.Så, en luft-/luftvärmepump är för dyr, för krånglig att installera och för klumpig. Dom flesta portabla kylaggregaten är dock för högljudda plus att dom har en inbyggd nackdel i form av att dom blåser ut luft innifrån och således skapar ett undertryck som suger in hetluft igen -> verkningsgrad 0%.Så vad gör man? Läget är akut! Rekommendera produkter och snabba lösningar innan jag avlider.
Problemet med luft-luft är att sätter man den nere så kyler den inte uppe och sätter man den uppe så värmer den inte nere.Markis ligger i tankarna men ingen i familjen är för närvarande i form att montera den, dessutom krävs det skylift för att komma till.