0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skulle välja ett mer välkänt märke. Är mycket nöjd med min Panasonic. Men jag trpor att om Du väljer en L/L-värmepump av något välkänt märke, så kommer Du bli nöjd. Sök på Nordic Air så får Du bilda Dig en egen uppfattning om denna maskin . Läs gärna även Råd och Röns test för att få en något sånär objektiv bild av marknaden.
Det har skrivits mycket om Nordic Air i olika forum.Det samlade intrycket är att det varit mycket problem.Vill du vara på säkra sidan,se föregående inlägg.(r&r test)
Jag tror att man skall vara försiktig med att generalisera Nordic Air´s luftvärmepumpar.Det som har varit akilleshälen hos NA-4000, har varit kärvande 4-vägsventil, samt konstruktionen utav kondensorn (ej delad i 2 zoner)Detta har lett till dålig avfrostning i fuktig miljö.Hur NA-9000 fungerar kan jag inte uttala mig om, men vill minnas att jag inte har sett ett enda klagomål från ägare till dessa.HälsTomas
Tror det står för att det är en Inverter, d.v.s. en varvtalsstyrd kompressor.
Hej. Jag har en sådan och är nöjd, flera vänner till mig har också. En av dom hade problem med att den frös men efter ombyggnation av värmeslingorna på garantin så är även han nöjd. Anledningen till att vi är många där som har Nordic Air är följande, välj inte pump helt beroende av märke och pris. Välj en bra leverantör som ligger nära dig och som har gott rykte, då blir du väl omhändertagen om det blir problem.Mvh Rille.
Håller med dig att en av de viktigaste förutsättningarna vid köp av en luf/luftvärmepump är levrantören och dess kunskap samt den service och garanti han ger. Om det är en välkänd kvalitetspump ökar möjligheten till nöjd kund. Bra service och pump = nöjd kund.....