0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: patrik123 skrivet 12 juni 2011, 07:57:01Frikoppla och rulla? det lär man väl sig knappast på körkortsutbildningar numera? frikoppla endast när man växlar, aldrig annars. Men man får väl inte böter för att man kör antieco. hastighetsmätare måste dessutom ha visat minst 65 km/h för de brukar vara totalt missvisande åt det hållet.Nää, man lär sig inte att frikoppla och rulla i körskolan, tyvärr! Det skulle annars miljön och den personliga ekonomin tjäna på! Vid hastighetssänkning och långa utförsbackar så blir det bränsleekonomiskt att frikoppla, sen får de/du säga vad ni vill! Vad hastighetsmätaren bör ha visat, så antar du bara! Både grabben och jag vet vad våra alla fordons hastighetsmätare visar vid gällande hastighetsbegränsningar. Den största avvikelsen har vi i Husbilen som visar 8km/h för mycket,. men det spelar ingen roll om man är nonchalant, vilket han ha lärt sig att inte vara längre... hoppas jag.
Frikoppla och rulla? det lär man väl sig knappast på körkortsutbildningar numera? frikoppla endast när man växlar, aldrig annars. Men man får väl inte böter för att man kör antieco. hastighetsmätare måste dessutom ha visat minst 65 km/h för de brukar vara totalt missvisande åt det hållet.
.dessutom så har de väl frångått detta med att motorn stänger av bränslet när man släpper gasen, katalysatorn blev kall, och vid gaspådrag så blev det större utsläpp när man gasade igen, istför att hålla motorn igång.
Polisen verkar ha trimmat sina bilar:http://st.nu/medelpad/stode/1.3560542-biljakt-i-stode"Den jagade bilen kom i riktning från Norrhassel och körde 305 i hög fart med polisen efter sig."
Citat från: leifa.k skrivet 14 juni 2011, 23:12:16.dessutom så har de väl frångått detta med att motorn stänger av bränslet när man släpper gasen, katalysatorn blev kall, och vid gaspådrag så blev det större utsläpp när man gasade igen, istför att hålla motorn igång.På min bil visar iaf datorn 0,0 i förbrukning vid motorbroms och den när från 2010. Förvisso flexifuel