0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Är pekskärmen ditt enda urvalskriterium
Tycker mej ha läst om några som haft en hel del strul med eviheat men det var nog äldre modeller den med pekskärm är ju ny.
Det kan ju bero på att en färgskärm tillför lite mer på en mobiltelefon än på en värmepump. Jag är inte emot utvecklingen alls, men ibland när man ser reklamen så verkar det som att det är den snygga designen som skall värma huset...
fast i Eviheats fall kvittar det att dem har en fin display, resten,njaa Personligen skulle jag aldrig montera en hos mig själv. Viessmann har färdigt för sol också, CTC med va(osäker) 2 alternativ jag väljer före Eviheat.Sedan så är det ju enkelt att fixa sol och snygga displayer till vilken VP som helst.
Citat från: purjo__ skrivet 04 juni 2011, 12:20:34Det kan ju bero på att en färgskärm tillför lite mer på en mobiltelefon än på en värmepump. Jag är inte emot utvecklingen alls, men ibland när man ser reklamen så verkar det som att det är den snygga designen som skall värma huset...Visst är det så men när man köper en grej för 50000 kr som i många fall står inne i huset så känns det tråkigt med svartvit även om funktionen är densamma men det blir så mycket trevligare att knappa runt i menyerna med ett modernare utseende. Man köper ju en massa andra prylar enbart på utseende så varför inte värme tycker det är bra med ett roligare alternativ.