0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jo men inte drar det kallt under ventilerna när det är +15gr ute, vänta till det blir -22gr eller -33gr som det kan bli här, då kan man prata om frisk luft..! Jag tycker den går tyst, och VV finns det lika mycket i som vilken simpel VVB som helst..Rörmockaren var här idag och funderade på hur man skulle docka "nåt" ihop med Niben, men sa att lätt att göra hydraliskt, men svårt med styrningen, lutar åt beställning från Polarpumpen, en Ras 10..
Har också följt Apans m.fl inlägg utan att komma med någon kommentar!Men nu kände jag att det var dags.Kan bara instämma, tycker den är helt enkelt en kanonfin FLVP, är riktigt impad av energiförbrukningen.Sen den 2 feb. till 29 maj med kall feb. och mars har den förbrukat 1900 kwh studs95 km en-plans nybyggt, golvvärme, 21 gr inne, mysbrasan tänds på helgen.Har inte gjort mer än begränsat den till 2000 kw.Den enda som inte ler är el-leverantören
Hur/var har du begränsat effekten till 2kW? Jag hittade bara ett ställe. Men spärrar man där, går det inte att återställa efter några dygn.
Vad har ni kurvan på? Vi kör på 5-2..
Jo den har jag ställt på 20min på VV och 60min Värme, problemet är när man ställer pumpen på ekonomi på VV md lägre temp, så varvar endast kompressorn 35hz, och blir inte mycket VV gjort då..! Helst inte i kyla, då GM rinner iväg och ligger efter på värmen, sen elpatron järnet..