0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jobbar ibland pa ledigheter men med byte av tjanster och for att hjalpa dem som inte nyttjar ROT. Tar inte betalt i pengar men ar for svartjobb.
Citat från: Kapten skrivet 30 maj 2011, 06:32:56Jobbar ibland pa ledigheter men med byte av tjanster och for att hjalpa dem som inte nyttjar ROT. Tar inte betalt i pengar men ar for svartjobb.Lämpligt är väl att du tar steget fullt ut och bara jobbar/köper svart. Man kan inte både ha kakan ...... Nästa gång du blir sjuk i Sverige så kan du väl gå till en läkare som delar dina åsikter om svartjobb. Eller bara ta ut din tjänste privatpension
Varfor skulle jag ga till en annan sorts lakare an du? Skulle tro att jag betalt mer skatt i Sverige an du gjort och jag har forresten inte varit sjukskriven annu. Vad mina privata skydd betraffar sa ar det mina privata, jag betalar dem sjalv och du har ocksa ratt att skaffa sadana.
Har du hort talas om tax-free forresten, mycket valkommet bland gemene man?Jag koper/saljer garna svart/utan skatt, det ar tillatet i viss utstrackning men alla verkar inte kanna till det.
Om jag jobbar gratis eller byter tjanster med folk ar det var sak och jag hymlar inte med det.
Jag betalar tillrackligt med skatt i Sverige for att kunna nyttja ROT i viss grad, det ar ingalunda orsak till min avoga installning till ROT/RUT.Jag har ocksa ratt till fri sjukvard i princip overallt, klagar inte pa det, seglar inte under bekvamlighetsflagg och betalar mer skatt an de flesta, dock inte fullt ut i Sverige nufortiden.Jobbar ibland pa ledigheter men med byte av tjanster och for att hjalpa dem som inte nyttjar ROT. Tar inte betalt i pengar men ar for svartjobb.Det verkar finnas fantastiskt manga arliga hantverkare numera, annat var det innan ROT. Forsta fragan vid anlitande var ofta hur man ville betala.