0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 25 maj 2011, 20:59:05Hej .. det är väl som skillnaden mellan båtar å skotrar.....vilken kategori åtnjuter mildast skatt å vilka kunnde förr köras i fyllan...å vilken kategori används mäst av förmöget folk i stholms skärgård ...en arbetslös lär knappast ha råd eller möjlighet att rota på en kåk i spanien eller italien..På båtar är det en massa skatt tror den heter moms .
Hej .. det är väl som skillnaden mellan båtar å skotrar.....vilken kategori åtnjuter mildast skatt å vilka kunnde förr köras i fyllan...å vilken kategori används mäst av förmöget folk i stholms skärgård ...en arbetslös lär knappast ha råd eller möjlighet att rota på en kåk i spanien eller italien..
Det där är självklart inte "en miss" av regeringen Reinfelt, utan ett sätt att gynna de sina lite extra.Inte vilken medelsvensson som helst som har hus i utlandet precis.
Citat från: Rickard skrivet 24 maj 2011, 14:54:36Det där är självklart inte "en miss" av regeringen Reinfelt, utan ett sätt att gynna de sina lite extra.Inte vilken medelsvensson som helst som har hus i utlandet precis.Vi har hyrt både lägenheter och hus utomlands som ägs av svenskar (och även andra nationaliteter). Inte i något fall har det varit "ägare från överklassen" som hyrt ut. Inte heller deras grannar har tillhört "Reinfelts kompisar" utan det har varit vanliga knegare från Säffle, Åmål, Skelefteå etc. som ägt bostäderna. När man frågar hur dom har råd så har svaret antingen varit "vi bor så billigt hemma" eller "det är en del i pensionssparandet".
Till övervägande del är det ju dock välbeställda, ................., som äger hus utomlands.
politik e inte min grej....men det enda jag vet är att stora delar av resten av unionen i europa har lågkonjuktur men vi själva är inne i en högkonjuktur.......sen om socialdemokraternas politik hade varit bättre för företag vet jag icke...men en sak vet jag att dom gärna hade tryckt in ett par miljarder i SAAB vilket hade varit borta med vinden idag....
Tror det var drygt 50 miljoner som svenskar köpt tjänster för i utlandet, typ renovering av stugor, städerskan i lägenheten i Spanien o.s.v.Då skulle de bara veta hur mycket skatteintäkter de gått miste om när samma person köpte lägenhet och lyxkryssaren i Spanien...Det där är självklart inte "en miss" av regeringen Reinfelt, utan ett sätt att gynna de sina lite extra.Inte vilken medelsvensson som helst som har hus i utlandet precis.
Om de kan göra undantag för hyresfastighter och kommersiella fastigheter så kan de säkert göra undantag för fastigheter som ägs av Svenskar i utlandet också, om de vill.
Citat från: smurfen72 skrivet 25 maj 2011, 22:27:00Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 25 maj 2011, 20:59:05Hej .. det är väl som skillnaden mellan båtar å skotrar.....vilken kategori åtnjuter mildast skatt å vilka kunnde förr köras i fyllan...å vilken kategori används mäst av förmöget folk i stholms skärgård ...en arbetslös lär knappast ha råd eller möjlighet att rota på en kåk i spanien eller italien..På båtar är det en massa skatt tror den heter moms .å det är det inte på snöskotrar ? eller