0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mjukvarubytet gjordes i tisdag så är en vecka senda och fortfarande vill den bara värma till 50 ºC på nedre delen.Inställningar är inlagda som jag hade.Ja inge mer än att slå en pling till teknikern igen då
Citat från: kejje skrivet 10 maj 2011, 21:12:06Mjukvarubytet gjordes i tisdag så är en vecka senda och fortfarande vill den bara värma till 50 ºC på nedre delen.Inställningar är inlagda som jag hade.Ja inge mer än att slå en pling till teknikern igen då det är 72 drifttimmar på kompressorn. och så här års kan det ta ett tag innan inkörningen är klar.om du har drifttid på 2.3h/dygn
Citat från: kullabacken skrivet 10 maj 2011, 21:15:44Citat från: kejje skrivet 10 maj 2011, 21:12:06Mjukvarubytet gjordes i tisdag så är en vecka senda och fortfarande vill den bara värma till 50 ºC på nedre delen.Inställningar är inlagda som jag hade.Ja inge mer än att slå en pling till teknikern igen då det är 72 drifttimmar på kompressorn. och så här års kan det ta ett tag innan inkörningen är klar.om du har drifttid på 2.3h/dygnOK tack. Bara vänta då och se. Var ner o läste av på displayen nu efter att nollställt mätningen igår kväll.Kompressor drifttid 43h.Tid 24h= 2,02hStarter 24h= 128 st!!!
Citat från: kejje skrivet 10 maj 2011, 21:25:21Citat från: kullabacken skrivet 10 maj 2011, 21:15:44Citat från: kejje skrivet 10 maj 2011, 21:12:06Mjukvarubytet gjordes i tisdag så är en vecka senda och fortfarande vill den bara värma till 50 ºC på nedre delen.Inställningar är inlagda som jag hade.Ja inge mer än att slå en pling till teknikern igen då det är 72 drifttimmar på kompressorn. och så här års kan det ta ett tag innan inkörningen är klar.om du har drifttid på 2.3h/dygnOK tack. Bara vänta då och se. Var ner o läste av på displayen nu efter att nollställt mätningen igår kväll.Kompressor drifttid 43h.Tid 24h= 2,02hStarter 24h= 128 st!!!oj 128 starer låter aningen mycket. jag har senaste dygnet 2,08h och 3st starter.värmer till 51°.vad har du för inställningar?
Om den startar 128 ggr/dygn och spärrtiden mellan starterna är 10 min så blir det ju nästan 21,5 timme i spärrtid, lägger vi till gångtid på 2 timmar så har vi i princip hela dygnet där det innebär ju ca 1 minuts gångtid /start.Har du testat att sänka hastigheten på cirkpumpen (nedre) så du inte får kortslutning i nedre pannan och pumpen då stannar på hög VPin?Själv hade jag 1:14 tim/ 5 starter senaste