0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Glömde skriva att jag även köpt till styrenheten för att underlätta om jag eldar under vintern. Gissar det är därför pumpen gick in i ett "sommarläge" efter kl 17:00. Tror inte jag hade rätt om antal starter på kompressorn. Måste ha uppfattat det fel, verkar som det är totalt antal starter sen den kom igång. Har total antal timmar den gått / dygn men inte antal starter. Är det för tidigt än att se om pumpen uppför sig "konstigt"?Bör man vänta tills det blir kallare för att se om den funkar som den ska eller såg loggen "normal" ut för att vara en CTC pump?Ändrad för övrigt utetemperaturen så nu blir det kanske lite bättre. Tack för tipset.
Jag har med stort intresse läst hela tråden, alla inlägg, men det känns som det saknas något i slutet av tråden.Hur blev det med uppmätt COP?Kan denna verkligen prestera som utlovat?GöranA var ju lite tveksam, så kanske man kan uttrycka sig...Men någon faktisk mätning ägde väl aldrig rum? Utan 3% försämring av COP per ökad temp efter kondensor användes (om jag förstod det hela rätt)...?Vad hände sen?Är CTC fortfarande tysta?Deras reklam är fortfarande i stil med, bästa pumpen, högst COP 5.04 osv...
Ja, jag är också förvånad.Kan man köra mot 56gr och komma undan med ett COP för 35?Hur blev det med CTCs uppgraderade mjukvara? (Orkade inte läsa längre än sid 23 eller nåt..)Ska detta bara sluta i ingenting..?Skulle jag vara spekulant idag på en ny vp så går ju CTC bort direkt.
Tjena, har fått en 308 installerad i veckan, har också en väldans massa starter/dygn (ca 40), antar att det blir "bättre" när brunn svalnat av ett par grader. Men jag har en fråga, när jag kollar på historisk driftinfo så står där inget om starter/dygn??? Bara gångtid/dygn. Går det att få till?//Fabbe
Gå till "Fabriksinst kodad" i menyn och knappa in 0014 så får ni mycket mer info under driftinfo kompressor/historisk. Jag tycker dock att den räknar konstigt på antal starter, varierar väldigt, jag vet inte när han summerar på dygnet. Det bästa är att logga till USB och räkna själv.