0 medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.
OK då tillverkar kompressorn just nu 37,5 och du kör ut 33 typ. Ingen katastrof, kanske håller den på att ladda tanken lite nu i slutet av cykeln. Att kondenseringen är 2-3 grader varmare är inget uppseendeväckande. Klart det är bättre med en tätare process, men jag kan för lite om denna maskin för att hacka på den.Denna bild tycker jag emotsäger GöranA:s teorier. Fler bilder grabben, keep´em coming Thumbsup
Den bilden motsäger ju tidigare loggfiler. Hur länge hade kompressorn gått när bilden togs?
Mycket möjligt att du har rätt i det Göran Det finns dock annat som man vill ha reda på innan vi kan fastslå det, även om det du säger om snitt kond inte låter bra direkt.Sedan så blir det ju bara sämre med denna maskin om man jämför med David Rinnan´s grafer. Han ligger fint och pendlar runt 2-3k runt bör. Andra med bra maskiner( om nu CC inte är bra) bryter på hyteres eller näst intill varje gång deras maskiner går utan att ha kommit till bytpunkt. Detta innebär då att dessa maskiner suger lika hårt som CTC, även om det då berodde på det termiska skalet eller den som dimensionerade anläggningen.Mer bilder massor av bilder kanske en youtube snutt Thumbsup massor av snuttar
Roland, VP oraklet och andra erfarna kyltekniker. Hur tolkar ni detta?
Med tanke på förångningstrycket kan den inte ha stabiliserat sig, om det inte är ett väldigt kort eller torrt borrhål.Min förångning efter stabilisering ligger ganska precis mitt mellan kbin och kbut.Vb in och ut diffar alltid 7ºC om det inte tillverkas varmvatten då det kan vara mycket mer.
Det är väl sällan som förångningstempen (tryck) ligger under noll innan processen är i gång. Den börjar ju över och går längre och längre ner i en normal maskin vill jag minnas.
Jo, den börjar förstås på vad det nu blir för tryck och temp när den har stått still.Men de verkar hålla igen bra med expansionsventilen i början på cykeln,vilket jag tror är för att "tömma" förångaren för att minska risken för vätska i kompressorn innan allt kommit igång.När min startar ligger expansionsventilen på 30-35% öppet, och mellan 50-60% när den kommit igång.När den gått några minuter hamnar då förångningstemperaturen mellan kbin och kbut.