0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Hej, har följt tråden ett tag och sitter själv med en CTC 308 (installerad i Dec. 2011) Jag har loggat den i två dagar nu och undrar om någon kan kolla lite på dom? Filen "20120210.CSV" har pumpen dragit 29 kWhFilen "20120211.CSV har pumpen dragit 28 kWhSen har jag gjort en liten uträkning på hur mycket jag har gjort av med innan bergvärmen enligt det så dråg huset 115,5 kWh per dag i jan/feb ink.vv (Vi eldade med Pellets innan)Den ser ut så här:Förbrukning pellets per år ca:7488kgVarje kilo innehåller ca 4,9 kWhTotalt kWh per är 7488 x 4,9=36691kWhVerkningsgrad på pannan beräknar jag till 65%36691 x 0,65= ca 23850 kWh kvarOch som jag har lärt mig så täcker jan. ca 15% av året23850kWh x 15=3577,5 / 31 dagar = 115,4 kWh per dag i jan.och pumpen har dragit 37 kWh i snitt senaste 11 dagarna (Har separat elmätare) med toppar på -26 grader. Kan jag då säga att pumpen ligger på ca. cop 3,1
och som vanligt tar inte Göran med kondensor in utan bara ut....trevlig gissningslek........sällan jag tröttnar på detta forum men nu är en av dom gångerna....en person som aldrig sett en produkt i verkligeheten får sitta och gissa hej vilt utan den minsta fakta på det han talar om......sen gnäller man på Oraklet o Raffen....nej nu får jag klara mig utan detta forum och forumet utan mig....over and out..
Vart hamnar kondenseringen? Vet vi inte det så gissar vi bara. Vart ligger den Göran? Jag har ingen aning för jag har ingen CTC, men jag vill gärna veta studs Ligger kondenseringen på 50 och vi kör ut 30 ja då suger denna skapelse, men det vi inte förrens ngn mäter upp en maskin. Vem i Stockholm har en sådan här CTC? Jag kan mäta upp den en kväll, men då måste ju ni lita på mitt resultat, det blir svårt för en del av er, det vet jag
Vart hamnar kondenseringen? Vet vi inte det så gissar vi bara. Vart ligger den Göran? Jag har ingen aning för jag har ingen CTC, men jag vill gärna veta studs
Har tagit en bild om det hjälper, tror själv inte att det kan vara så lågt cop som ni antyder. Kan som sakt inte mycket om värmepumpar själv men det borde vara straffbart om det stämmer med så dåligt cop.