0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Har inte läst allt, men det ser ju ut som en total katastrof, har jag missat något?
GöranA, du har konstaterat att Mickes pump har 2,5 i COP men borde ha 5. Vad drar du för slutsats av det då? Fel inställningar? Är pumpen inte bättre? Som sagt tidigare så har jag beställt en Ecoheat 308 men kan fortfarande ändra till annat märke. Jag är alltså extremt intresserad av om det visar sig att pumpen inte håller måttet.
Måste fattas en givare för nedre tankdelen. Som normalt jobbar mot radiatorerna. Det som visas måste vara VV laddninen.
Laddkrets ut bör väl vara temp efter värmeväxlaren men före acktanken, pumpen jobbar ju i princip bara med temperaturer mellan 55 och 67 grader!
Starter och drifttid på kompressorn/dygn. Kan man få fram de?
Jag tvivlar lite på dom där loggarna.Kan ingen som har en ecoheat 300 sätta sig vid pumpen några timmar och se hur den verkligen jobbar.... Thumbsup
Jag efterlyser också fler loggar. Dock så blir det nog tyvärr såhär alltid mer eller mindre. En nackdel med konceptet de har valt.
Ja, och det är precis det här som retar mig. 5 i COP vid 35 skriver dem. Men när Micke ville ha 34 till sitt system så ligger laddkrets ut (som är ut från kondensorn) på mellan 55-67 hela tiden. Jag tycker inte sånt där är schysst. Jag visste innan jag fick data att den ligger och jobbar med lite högre temperaturer. 5 grader över. Så lite sämre skulle det ju bli. Men inte såhär.
Ja, så vitt jag kan se ligger den på ca 55 grader när den gör värme till tanken, och 64-67 när den gör tappvarmvatten.Med ett börvärde för framledning på 34 grader...
ja då ser ju nästan v3 bättre ut. förutom VV kanske.