0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Har testad med ekonomi läge varmvatten men det är fortfarande samma tank nedre temp. Skickade loggfilen (skriv logg till usb) från service meny till CTC idag, inväntar svar från ctc
Har precis investerat i CTC ECO Heat 306 + Eco Vent.Bor i 200kvm och hade tidigare 28000kWH per år. Hoppas nu komma ned betydligt mer nu studs. Som nämnts så fick inte vent plats ovanpå pannan. Ersatte min CTC 103-9 som gick på manuell drift.
Det ska bli intressant att se ett svar från CTC. Från det lilla man ser i din bild så ser det ju ut som om den kör fast kondensering. Nu säger ju inte en bild i ett ögonblick speciellt mycket. Du kan inte lägga upp lite kurvor på fram,retur, tank temperaturerna som man kunde få se från tillfället när du tog bilden eller vid vanlig värmedrift?Bilder tagna idag ,inställningar är kurvlutning 37 ,varmvatten ekonomi och utetemperatur -7
4 grader är lite variation mot vad tex vi har och med shunt kommer tempskillnaden långsammare samt att det skulle göra underverk för start stopp som det verkar bli många av med nuvarande lösning.
Citat från: GöranA skrivet 20 december 2011, 23:16:29Det ska bli intressant att se ett svar från CTC. Från det lilla man ser i din bild så ser det ju ut som om den kör fast kondensering. Nu säger ju inte en bild i ett ögonblick speciellt mycket. Du kan inte lägga upp lite kurvor på fram,retur, tank temperaturerna som man kunde få se från tillfället när du tog bilden eller vid vanlig värmedrift?Bilder tagna idag ,inställningar är kurvlutning 37 ,varmvatten ekonomi och utetemperatur -7
Jag titta på en CTC installation i går. Jag tror att installtören missat att sätta dit topp-plåten. Det var bara något tyg på glasull på toppen. Ni som har en ny CTC installerad, hur ser er maskin ut?Sen var där nog ingen isolering i botten. Men det behövs kanske inte? Jag tänkte att man kanske kunde kompletera med glasull precis som i toppen.Även sidorna verkar vara isolerade med något skum. Man kanske kunde sätta lite glasull där också?Jag knäppte några bilder.
vi får ca 4° variation på framledningen. detta beror på att inte shunten hinner stänga när VP går igång att värma.och då kan vi få några knäppningar.volymen som VP jobbar mot är ca:150liter. och det är för lite. fungerar nog ok på minsta modellen.detta är ecoheat V3.
Citat från: GöranA skrivet 20 december 2011, 23:16:29Det ska bli intressant att se ett svar från CTC. Från det lilla man ser i din bild så ser det ju ut som om den kör fast kondensering. Nu säger ju inte en bild i ett ögonblick speciellt mycket. Du kan inte lägga upp lite kurvor på fram,retur, tank temperaturerna som man kunde få se från tillfället när du tog bilden eller vid vanlig värmedrift?Bilder tagna idag ,inställningar är kurvlutning 37 ,varmvatten ekonomi och utetemperatur -7Micke, du har inte lust att lägga upp loggfil från ett dygns drift? Det skulle vara kul att se. Kanske vi amatörer här på forumet kan ge ett svar på hur den arbetar om nu inte CTC har gjort det.
Här kommer loggfiler