0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är det smurfen som är 10 Tkr dyrare
Sämre COP, hur tänker du då. Detta är också en felaktig myt. Det COP som anges i fakta blad t,ex att optimum har bättre än Diplomat.
Jag ska definitivt också ha samma typ av dimensionering som Herr Rinnan. Eltjuvarna ska inte ha en krona extra av mig
Tror att risken är många start och stopp. Grannen har en 12 och jag har en 8 och husen är likadana hans vp har gått mer än min så drar den mer power när den går.
Citat från: DKT skrivet 15 april 2011, 19:01:54Citat från: David Rinnan skrivet 15 april 2011, 10:54:39Det har du igen den dagen den går sönder. Händer kanske mindre ofta på "vanliga" cpn samt att den om det händer är "lite" billigare Där "lite" motsvarar ganska precis en nolla till i slutet.Har du något exempel på en sådan prisskillnad? Min bild är nog snarare att de är ungefär dubbelt så dyra.
Citat från: David Rinnan skrivet 15 april 2011, 10:54:39Det har du igen den dagen den går sönder. Händer kanske mindre ofta på "vanliga" cpn samt att den om det händer är "lite" billigare Där "lite" motsvarar ganska precis en nolla till i slutet.
Det har du igen den dagen den går sönder. Händer kanske mindre ofta på "vanliga" cpn samt att den om det händer är "lite" billigare
Du kommer att behöva en större dyrare tank till 16 kw än till 12 kw Du kommer antagligen att behöva grövre dyrare rör för brine samt grövre dyrare rör till radsystemet. Du kommer antagligen att koppla tanken som arbetstank med separat cp vilket blir dyrare både att installera och att driva men 10000kr var en summa jag hittade på men tror inte det är så fel men har du fått pris som skiljer endast 4000kr så grattis. Men jag tycker faktiskt att du gör helt rätt du köper det du tror på vad gör några tusen hit eller dit i det långa loppet Thumbsup. Håller inte med om att det är bättre med stor vp för att hålla nere säkrings storleken med effektvakt kan du nog ha en riktigt liten vp och ändå köra med 16 amp det märks nog inte om den går utan spets nån timme där tycker jag inverter verkar bra tror det var x15 som kunde stega ner effekten på kompressorn då kan man ha en kraftig vp utan risk att skjuta säkringar är övertygad om att nästa gång jag köper vp finns det nästan bara inverters.
Min installatör sa att en opt pump kostade 4500:- medans en vanlig Diplomat går bra på en biltemapump för 500:-.
Citat från: DKT skrivet 17 april 2011, 19:57:30Min installatör sa att en opt pump kostade 4500:- medans en vanlig Diplomat går bra på en biltemapump för 500:-. Är övertygad om att du kan hitta en Kina-CP som lirar i en Optimum också, allt finns där... Sen skulle jag för övrigt aldrig pluppa in något från Biltema i min kära Thermia...
For vanliga dodliga ar pensionen ett skamt och da ar det bra att VPn ar fulleffekt, da kan man ha rad att halla huset varmt och tom fa over till en bit falukorv. Ratt tankt.Prisskillnad 4000 idag ar en god pensionsforsakring.Att det skiljer mer fran standardupplagget ar sjalvklart, standardupplagget ger ibland halften av effektbehovet och bor saledes vara halva priset mot vad man egentligen behover.Standardupplagget ar gammalmodigt och bast fore datum har gatt ut idag.2011 star det pa min matare, moderna tider, moderna losningar, bra tankt David och projektoren du anlitar.