0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det HP eller MS den löser på?Motorskyddet måste återställas innan den kan startas igen, medan högtryckspressostaten återgår av sig själv vid omstart.Är det HP så kolla att inget stryper flödet över VP, termostater mm bör vara fullt öppna.
Vad står det i menyn 3b på VV-stopp? Jag hade problem under inkörningen med HP/MS larm. Fann ut att VV-stopp ska stå på (A) . efter den inställningen har jag aldrig fått fler larm.
Det kan även vara kärvande växelventil, prova att lossa motordelen och motionera den på spaken.Om den går trögt är det läge att få växelventilen utbytt.
Citat från: Carl N skrivet 10 april 2011, 08:30:02Det kan även vara kärvande växelventil, prova att lossa motordelen och motionera den på spaken.Om den går trögt är det läge att få växelventilen utbytt.Ok får kolla det på måndag när servicekillen kommer ut, för övrigt kan jag säga att nu när den bara värmer vv är det inget larm som löser ut.. dock har ett tjutande ljud i rören uppkommit när den värmer vattnet efter bad...låter som att man "tjuvöppnar" en kran och det då låter i ledningarna. kan detta vara växelventilen??