0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Har Nibe lagt till funktionen "toppning av varmvatten" än?Dvs varmvattnet värms upp i slutet på en värmecykel fastän inte varmvatten sjunkit ner till dess start?Om inte undrar man varför...
Har version 9 nånting i min ska jag uppdatera eller ska jag låta det vara?
Smurfen, vilken version har du nu? Är toppningen åtgärdad?
Citat från: laros514 skrivet 05 juni 2011, 22:48:54Smurfen, vilken version har du nu? Är toppningen åtgärdad?Kör ver 1410 och toppningen är inte åtgärdad och kommer nog aldrig att bli heller nibe har gett ut några uppdateringar sen 1245 lanserades men dom verkar inte ha nått intresse av att fixa till toppningen.
.Alla har vi olika idéer om hur en värmepump ska styras. Vi har valt en annan väg. När värmvattnet är klart räknar den ner gradminuterna till värmen i huset. Då får vi en mindre påfrestning på värmepumpen..
Citat från: smurfen72 skrivet 05 juni 2011, 22:54:38Citat från: laros514 skrivet 05 juni 2011, 22:48:54Smurfen, vilken version har du nu? Är toppningen åtgärdad?Kör ver 1410 och toppningen är inte åtgärdad och kommer nog aldrig att bli heller nibe har gett ut några uppdateringar sen 1245 lanserades men dom verkar inte ha nått intresse av att fixa till toppningen.Jag mailade Nibe efter att ha läst detta.Fick svaret:Citera.Alla har vi olika idéer om hur en värmepump ska styras. Vi har valt en annan väg. När värmvattnet är klart räknar den ner gradminuterna till värmen i huset. Då får vi en mindre påfrestning på värmepumpen..
Jag kan tänka mig att "toppning" var mera attraktivt i maskinerna med mantelberedare, där en laddning innebar en massa duttande innan den blev klar. Med slingberedaren i 1245:an är nog behovet mindre.