0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej alla,vi i kyrkan VET, att de flesta utanför kyrkan, har en tro på Gud och längtar efter ett möte med honom, det är vad de berättar när de kommer till oss.
...vi i kyrkan VET, att de flesta utanför kyrkan, har en tro på Gud och längtar efter ett möte med honom, det är vad de berättar när de kommer till oss.Vi för inte en kamp mot icke troende, utan kommer med ett erbjudande från levande Gud, om förlåtelse, frid och ett evigt liv tillsammans med sin skapare...
Själen är väl inte av gud given?
Som Ateist tror jag dock att själen dör med oss, eller möjligvis till vissa delar lever kvar som minnen hos kvarvarande anhöriga.
Kampen mellan troende och icketroende kommer nog aldrig att ta slut, oavsett vilka bevis som framläggs från ena eller andra hållet, men som läget nu är råder det ju inget större tvivel om att troende bara kan hysa en förhoppning om att gud finns, då det inte finns några som helst bevis för detta.
Gud har inget alls med detta att göra (enligt mig), utan det är ju helt och hållet skattepengarna som gör att Kyrkan har råd att ha folk som arbetar heltid med att hjälpa folk att må bättre.
...Citera(Från Rickard): Kampen mellan troende och icketroende kommer nog aldrig att ta slut, oavsett vilka bevis som framläggs från ena eller andra hållet, men som läget nu är råder det ju inget större tvivel om att troende bara kan hysa en förhoppning om att gud finns, då det inte finns några som helst bevis för detta.Finns ej heller några bevis för att han/hon/dom/det inte existerar...
(Från Rickard): Kampen mellan troende och icketroende kommer nog aldrig att ta slut, oavsett vilka bevis som framläggs från ena eller andra hållet, men som läget nu är råder det ju inget större tvivel om att troende bara kan hysa en förhoppning om att gud finns, då det inte finns några som helst bevis för detta.
Hej alla,det här är ju riktigt roligt, fortsätt och mata "trollet", tackar på förhand!Gud skapade oss med ande, själ och kropp. Funktionen skall vara följande: kroppen är slav under själen som får sin information från anden.Själen omfattar glädje, sorg, fruktan, hopp, lycka osv...Anden omfattar det övernaturliga det som inte kan bevisas måste upplevas, som tx. gudsnärvaro men också att vara i närstrid med djävulen och hans demoner, låter kanske konstigt i dina öron men likväl sant.Jesus sa: den som har två livklädnader, ger bort den ena till den som behöver.Vi ger tre stycken barn i uland mat och skolgång, upp tills de fyller 18-år. Har gjort det i c:a 30- årUtan någon miljard.Jag sa de flesta inte någon bestämd siffra.De som kommer till oss berättar om den stora längtan som finns ute i folkhavet.Man letar bevis med intellektet, tror gör man med anden. Det kanske finns de som läser det här har akademiska examen, men har gått miste tronsfunktionen, tragiskt. upprörda känslor: är Du inte trygg i Din ståndpunkt?Har du varit en "troende", eftersom Du tror att man kan jemföra varandras upplevelser?Tro ock vetenskap är väsensskilt, men behöver inte vara varandras motsats.Gud ÄR ande och det är genom anden vi kan närma oss honom.Vänligen Sune
Hehe Paxmax, jag tror du grunnar mycket mer på Gud än jag gör. ...Själv tror jag mycket på sunt bonnförnuft.Och jag tror på det jag själv har sett, allt annat betraktar jag som 'möjligt'. Eller rentav 'sannolikt'. Med åren har jag insett hur olika vi människor uppfattar 'verkligheten', tillvaron.
...det här är ju riktigt roligt
Gud skapade oss med ande, själ och kropp. Funktionen skall vara följande: kroppen är slav under själen som får sin information från anden.
...Anden omfattar det övernaturliga det som inte kan bevisas måste upplevas, som tx. gudsnärvaro men också att vara i närstrid med djävulen och hans demoner, låter kanske konstigt i dina öron men likväl sant
Jesus sa: den som har två livklädnader, ger bort den ena till den som behöver
Vi ger tre stycken barn i uland mat och skolgång, upp tills de fyller 18-år. Har gjort det i c:a 30- år
Jag sa de flesta inte någon bestämd siffra
Man letar bevis med intellektet, tror gör man med anden. Det kanske finns de som läser det här har akademiska examen, men har gått miste tronsfunktionen, tragiskt
upprörda känslor: är Du inte trygg i Din ståndpunkt?
Har du varit en "troende", eftersom Du tror att man kan jemföra varandras upplevelser?
Tro ock vetenskap är väsensskilt, men behöver inte vara varandras motsats
Gud ÄR ande och det är genom anden vi kan närma oss honom
Internettroll, eller bara troll, (anspelning på engelskans trolling, både i betydelsen dragroddfiske och de troll i nordisk folklore som utför hyss) är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet). Övriga användare uppfattar ofta att trollen har huvudsyfte att reta upp dem, och att trollen mestadels är ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog. Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum.
Jag börjar på allvar tro på din drake PaxMax, hur mycket vill du ha för att man skall få komma och titta på den.Jag kan tänka mig "ett tionde", räcker det, eller vill du ha mer?