0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ingen som kan nåt om värmeväxlare?
Det är inte nödvändigt med en VVX, du kan köra brine direkt till fläktkonvektorn om du vill.
Citat från: mexitegel skrivet 17 mars 2011, 22:43:06Det är inte nödvändigt med en VVX, du kan köra brine direkt till fläktkonvektorn om du vill.Nja, inte riktigt så enkelt är det om man ska hålla sig till regelverket. Att köra normal brineol (klass 2b) i t.ex. PEX slang är i princip inte tillåtet då det blir svårt att uppfylla säkerhetskraven. Att sen många (de flesta?) struntar i dessa regler gör det öndå inte tillåtet.
Vad menar du?Har du läst mitt inlägg?Har du något att tillföra?
Citat från: Lexus skrivet 18 april 2011, 13:40:50Vad menar du?Har du läst mitt inlägg?Har du något att tillföra?Ursäkta om jag trampade dig på tårna!
Citat från: utopiazz skrivet 18 april 2011, 13:55:28Citat från: Lexus skrivet 18 april 2011, 13:40:50Vad menar du?Har du läst mitt inlägg?Har du något att tillföra?Ursäkta om jag trampade dig på tårna!Jag ville veta om du har några uppgifter som jag inte kände till, genom att du kopierade min text samt skrev att det inte var så enkelt som jag påstod.
Citat från: Lexus skrivet 18 april 2011, 15:59:02Citat från: utopiazz skrivet 18 april 2011, 13:55:28Citat från: Lexus skrivet 18 april 2011, 13:40:50Vad menar du?Har du läst mitt inlägg?Har du något att tillföra?Ursäkta om jag trampade dig på tårna!Jag ville veta om du har några uppgifter som jag inte kände till, genom att du kopierade min text samt skrev att det inte var så enkelt som jag påstod.Då kanske du skulle läsa inlägget en gång till eftersom det inte var din text har jag citerade utan ett inlägg från Mexitegel
Om jag frågar så här istället?Vet du vilka brandskyddsregler som gäller för brine i frikylasystemet?