0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Och vem i hela världen tror att kärnkraften byggts, byggs och avvecklas utan gigantiska skattebidrag, detta alldeles bortsett från kraftbolagens strategiska stopp som görs för att hålla uppe priserna för oss konsumenter.För att inte tala om vem som får betala när det sker katastrofer...All långsiktig infrastruktur måste få kosta, det viktigaste är att man väljer långsiktigt hållbara alternativ.
Lite att glädjas åt för de kärnkraftspositiva i tråden? (själv tar jag mig för pannan..)
Sen kan dom få ha varg, björn och djärv som springer omkring och vaktar anläggningen.Vi norrlänningar delar GÄRNA med oss.
Svensk kärnkraft skall naturligtvis ligga mitt i Stockholm där elanvändningen är som störst. Det finns ändå inga som helst risaker med kärnkraft så ingen kommer att ha något mot detta.
Otroligt!Alla som inte håller med om att sverige skall försörjas helt av solceller och vindkraft är alltså kärnkraftspositiva.
Hoppsan, du glömde en av våra viktigste naturtillgångar i landet, nämligen vattenkraften, som producerar el, tryggt, säkert och billigt för under 10 öre per kwh! Lite "förtätning" där så är vi i hamn tillsammans med en del vinkraft, solceller, energieffektivisering i övrigt och kan lägga ner kärnkraften nästan på
Hade forsmark eller OKG legat närmre sthlm så hade man kunnat få fjärrvärme från verken också.....Men det är klart, politikerna bor ju i stockholm så där kan man inte ha verken.:-)
De energikällor som har rätt att tilldelas elcertifikat är vindkraft, viss vattenkraft, vissa biobränslen, solenergi, geotermisk energi, vågenergi och torv i kraftvärmeverk.