0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Hansson skrivet 18 juni 2011, 20:53:54Citat från: Rickard skrivet 18 juni 2011, 20:02:07Lägg av med ditt trollande rabalder, du gör bara dig själv löjlig, mogna människor håller inte på med mobbing.Allvarligt talat så är dina ständigt återkommande "troll och aftonbladet" kommentarer rent ut sagt löjliga.1+håller medInnan vi tar tag i dom andra så vill jag att du offentligt beskriver dina problem!
Citat från: Rickard skrivet 18 juni 2011, 20:02:07Lägg av med ditt trollande rabalder, du gör bara dig själv löjlig, mogna människor håller inte på med mobbing.Allvarligt talat så är dina ständigt återkommande "troll och aftonbladet" kommentarer rent ut sagt löjliga.1+håller med
Lägg av med ditt trollande rabalder, du gör bara dig själv löjlig, mogna människor håller inte på med mobbing.Allvarligt talat så är dina ständigt återkommande "troll och aftonbladet" kommentarer rent ut sagt löjliga.
Lägg av med ditt trollande rabalder
Internettroll, eller bara troll, (anspelning på engelskans trolling, både i betydelsen dragroddfiske och de troll i nordisk folklore som utför hyss) är Internetslang för användare som medvetet skriver ett stort antal provokativa, märkliga, ickerelevanta eller oseriösa diskussionsinlägg på Internetforum (ursprungligen på Usenet). Övriga användare uppfattar ofta att trollen har huvudsyfte att reta upp dem, och att trollen mestadels är ointresserade av fakta eller att föra en egentlig dialog. Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de ibland lyckas ta död på forum.
Den stämmer mycket bra, och med definitionen klarlagd så vidhåller jag att du uppträder mer som ett (mobbande) troll än Zibro som de fakto för fram en uppfattning, som han försöker styrka med länkar till diverse källor.Jag ser inget fel alls i Zibros inlägg, däremot ser jag (och andra, som anmäler dina inlägg) upprepade regelbrott i dina inlägg, vilket naturligvis inte kan få fortsätta långsiktigt.Antingen får du helt enkelt bättra dig, eller så krävs insatser från mig som moderator.
Jag ser två som käbblar. Du bör nog fiundera över zibros inlägg t ex i tråden om att Binda elpris 10år. Och fundera över om möjligheten att obegränsat redigera inlägg borde ändras.Annars tar en sån som zibro bort det som gjorde andra irriterade och tråden blir obegriplig.
Citat från: Rickard skrivet 19 juni 2011, 09:36:46Den stämmer mycket bra, och med definitionen klarlagd så vidhåller jag att du uppträder mer som ett (mobbande) troll än Zibro som de fakto för fram en uppfattning, som han försöker styrka med länkar till diverse källor.Jag ser inget fel alls i Zibros inlägg, däremot ser jag (och andra, som anmäler dina inlägg) upprepade regelbrott i dina inlägg, vilket naturligvis inte kan få fortsätta långsiktigt.Antingen får du helt enkelt bättra dig, eller så krävs insatser från mig som moderator.Jag har fått massor med hårresande påhejande PM om hur modereringen på forumet skötts när du inte håller med i sak. Tack all ni som står upp för detta!! ThumbsupNär det gäller Zibros trollande så verkar alla utom du inse att så sker hela tiden. Det folk blir irriterade på är ju att han konstant vägrar svara på frågor runt sina påståenden samt att dom länkar han hänvisar till antingen är av tveksam källa alternativt så påstår han att det står saker i länkarna som inte alls står där.
Nja, som du vet så ljuger du när du påstår att du fått massor av påhejande PM från resten av medlemmarna.
T.ex. kan ju meningen "Tyskland bygger ut fossil kraft" tolkas som att de skall släppa ut mer CO2 av vissa.Av andra tolkas det som att de bygger ut toppeffektkapacitet för att kunna komplettera de förnyelsebara alternativen när tillgången på vind, vatten och solkraft är låg, utsläppen behöver alltså inte öka för att man bygger ut fossil kraft.