0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är 200 000 som bodde inom 20 km från kärnkraftverket som är evakuerade,
Citat från: T-bird skrivet 11 maj 2011, 10:06:11Det är 200 000 som bodde inom 20 km från kärnkraftverket som är evakuerade, Det var inte det jag efterfrågade för den siffran kan man läsa på många ställen. Frågan var hur många ev de 200000 som ändå hade evakuerats för att deras hem/by/stad förstörts av jordbävning/tsunami.
Citat från: Mike skrivet 10 maj 2011, 17:26:51Jag måste nog krypa till korset och säga att jag bytt åsikt om kärnkraft, det är en fantastisk teknik men alldeles för farlig när något går snett, konsekvenserna blir alldeles för stora.Om den skenande reaktor 3 skulle släppa ut allt inklusive det utbrända bränslet som förvaras sedan 30-40år (allt!) bredvid då är jag rädd att konsekvenserna blir så stora att vi inte vill veta just nu...Varför tror du dom skulle släppa i väg den reaktorn i temp längre än som anses nödvändigt? Det finns väl inga indikationer på att den reaktorn är utom kontroll?
Jag måste nog krypa till korset och säga att jag bytt åsikt om kärnkraft, det är en fantastisk teknik men alldeles för farlig när något går snett, konsekvenserna blir alldeles för stora.Om den skenande reaktor 3 skulle släppa ut allt inklusive det utbrända bränslet som förvaras sedan 30-40år (allt!) bredvid då är jag rädd att konsekvenserna blir så stora att vi inte vill veta just nu...
Man har ju inte läget under kontroll än ens.
Du borde ju vara ett fynd för TEPCO att ha på plats just nu David R som vet precis hur katastrofen skall hanteras ända ner på detaljnivå på respektive havererad reaktorer. Varför inte göra en volontärinsats där nere?Kungamedalj och folkets jubel blir honoraret.
Det var val ett evinnerligt gnallande pa andras inlagg. Det ser ut som politik.Den ena efter den andra sagas till fotknolarna for att han skriver som han tycker.An sen da, om nagon tycker annorlunda, bemot med kritik, inte med gnall.Det ar val inte ett karingforum?
Jag måste nog krypa till korset och säga att jag bytt åsikt om kärnkraft, det är en fantastisk teknik men alldeles för farlig när något går snett, konsekvenserna blir alldeles för stora.