0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Tidigare i traden skrevs om befolkningsokningstakten och de problem med bristande resurser till alla ger.Forr gjorde pest och influensor temporara stopp i befolkningsexplosionen. Nu botar vi alla mojliga hot mot oss manniskor och for att befolkningsokningen inte ska bli ohanterlig fixar vi sjalva till massdod med karnkraftsolyckor, krig och halsovadligt leverne.Det ar en fraga om balans i systemet kanske, inget vi vanliga ska bry oss om. Nar de med pengarna och vetskapen anser att vi klarar att forsorja alla drar de fram losningarna ur byraladan, vinner valen och blir hjaltar.
Om man balanserade det problemet skulle alla vinna på det. Man kan fortsätta med sådana exempel till många områden.
Trevligt att logga in här och se att det pågår konstruktiv dialog. Det är med sådan man uppnår förändring. Inte genom att ropa varg och copypejsta aftonbladetrubriker. Alla kostnader betalas ju som bekant av oss. Men jag är inte emot att betala lite extra energiskatt även för att forskningen skall gå framåt. Jag tror det är hyfsat viktigt att det undertiden inte råder brist på "så ren energi" som möjligt. För annars kommer ekonomin gå sämre och då kommer ingen forskning ske. Och ännu mindre kommer vi kunna uppnå en konvertering i samhället.
Ja bara ytterligare ett ypperligt exempel på okunskap kring strålning
Verkligheten i realtid.. desinformation blir svårare och svårare..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 14 april 2011, 11:07:13Verkligheten i realtid.. desinformation blir svårare och svårare..desinformation Att folk är agerar irrationellt handlar väl knappast om desinformation utan om bristande information och rädsla.
Citat från: utopiazz skrivet 14 april 2011, 11:24:41Citat från: zibrosc1235 skrivet 14 april 2011, 11:07:13Verkligheten i realtid.. desinformation blir svårare och svårare..desinformation Att folk är agerar irrationellt handlar väl knappast om desinformation utan om bristande information och rädsla.Med meningen "desinformation blir svårare och svårare" syftade jag på flera tidigare inlägg som gått ut på att det är få, nästan inga alls, som drabbats av kärnkraftskatastrofen.. Många, är drabbade och fler kommer allteftersom och för lång tid att drabbas på olika sätt, så ser verkligheten ut.