0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: zibrosc1235 skrivet 12 april 2011, 12:06:49Citat från: David Rinnan skrivet 12 april 2011, 12:03:11Här sitter jag o äter raggmunk och på iphone. Kommer jag minsan fram till artikeln på DNSåpass.. men på SvD länken skiter det sig nog tror jag (den visar verkligheten..)Nejdå jag såg filmsnutten på SvD och det är typ samma som den på Aftonbladet tror jag?Men jag hängde inte riktigt med. Vad var det med bilden? Är det en härdsmälta på bilden. Döda människor? Att kärnkraftverket är totalförstört hoppas jag inte kommer som en nyhet då detta var ett faktum samma sekund som man tvingades till den drastiska åtgärden att pumpa saltvatten in i verket.
Citat från: David Rinnan skrivet 12 april 2011, 12:03:11Här sitter jag o äter raggmunk och på iphone. Kommer jag minsan fram till artikeln på DNSåpass.. men på SvD länken skiter det sig nog tror jag (den visar verkligheten..)
Här sitter jag o äter raggmunk och på iphone. Kommer jag minsan fram till artikeln på DN
om du vill hänga med i uppdateringarna på DN.se får du nog vara snabbare än så ..utopiazz
Nåväl, åter till sakfråga, källkritik i text och bild.Tycker du att bilden(den översta i ditt inlägg) som illustrerar en artikel om kärnkraftskatastrofen i Fukushima passar ihop med aktuellt läge där?
(Den nedre bilden i ditt inlägg och videon från SvD som tagits nyligen med en obemannad helikopter fö.)
Fast det är klart, vi kan ju ha så tur att:Inga fler olyckor sker.Inga terrorattentat sker mot kärnkraftverk.Ingen diktator eller amerikansk president med storhetsvansinne börjar ett kärnvapenkrig.Inga större omflyttningar av kontineter sker de närmaste 400 000 åren, som kan riskera de lager av utbränt kärnbränsle som kommer att byggas.Att det blir en ny istid.