0 medlemmar och 58 gäster tittar på detta ämne.
Om jag säger så här då.Det är helt OK att vi dödar oss själva med bilar......
men visst våda två ska bort. fört fosila sen kärnkraft. störst problem först. glöm inte att körnkraft kan lösa koldioxidproblemen tills dess att bättre alternativ finns. så ser jag på detta.
Greven om din kommun dissar dig kan du överklaga till Europadomstolen. Nu har jag sett hundratals upphandlingar och även om många kommuner och landsting gör fel fortfarande är det allt oftare så att företagen överklagar bara för att man tycker (rent subjektivt) att man inte skulle förlorat. En upphandling av belysning borde innehålla vissa grundläggande parametrar. Pris på produkten, livslängd på produkten, driftskostnader på produkten under hela dess livslängd. Sen måste företagen kunna garantera att man håller vad man lovar. Har man inte tillräckligt stabil ekonomi kan inte kommunerna lita på företaget. Inga problem att lova LED-belysning som är 200% bättre än befintlig belysning om man tre år senare kan gå i kunkurs utan att stå till svar för alla lögner.LED-belysning är bra och det är framtiden men det är absolut inte överlägset i dagsläget.
david Rinnan . jag hittar inte tråden du hänvisar till. Men jag ifrågasätter inte att det är fler som dör i USA p.g.a. fossilbränslen än deras kärnkraftsolycka. Nu är det väl till stor del så att en stor del av deras fossilbänsleutsläpp beror på den enorma billflottan. USA är inte samma sak som kalifornien som var ett föredömme på reningssidan. dessutom jämförde jag bara västeuropa (inte USA) med kärnkraften. Vilket som skall bort först av kärnkfat eller fossilbränslenm går ju inte riktigt att jämföra. Det är en väldigt lite del av världens energianvändning som är kärnkraft. jag har inga aktuella siffror men det är väl några få procent.
Citat från: Rickard skrivet 02 april 2011, 11:02:36Om jag säger så här då.Det är helt OK att vi dödar oss själva med bilar......Jag har och hoppas att 99,999999999999999% av jordens befolkning tar avstånd från dina fruktansvärda värderingar. Att tycka att det är ok att mörda sina barn eller grannens barn är ju ett lågvattenmärke utan dess liknelse.
Citat från: rabalder skrivet 02 april 2011, 20:08:03Citat från: Rickard skrivet 02 april 2011, 11:02:36Om jag säger så här då.Det är helt OK att vi dödar oss själva med bilar......Jag har och hoppas att 99,999999999999999% av jordens befolkning tar avstånd från dina fruktansvärda värderingar. Att tycka att det är ok att mörda sina barn eller grannens barn är ju ett lågvattenmärke utan dess liknelse. Vem har skrivit något om att mörda sina barn?Seriöst?
Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:
Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 09:55:03Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:Men lägg ner! Ni blir jag förbannad på riktigt, läste du artikeln innan du skrev ditt inlägg? Att någon eller några arbetera omkom i samband med jordskalvet och efterföljande tsunami har ju för f-an inget med kärnkraften att göra! Dom hade lika gärna kunnat arbeta som cykelreparatörer och lagat däck!