0 medlemmar och 34 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 09:55:03Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:Men lägg ner! Ni blir jag förbannad på riktigt, läste du artikeln innan du skrev ditt inlägg? Att någon eller några arbetera omkom i samband med jordskalvet och efterföljande tsunami har ju för f-an inget med kärnkraften att göra! Dom hade lika gärna kunnat arbeta som cykelreparatörer och lagat däck!
Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:
Det är väl det, att man tror, att du kopplar dödsfallen till den radioaktiva aktiviteten. Det är ett typexempel på den typ av dessinformation/halvsanning som många "seriösa" ägnar sig åt.
Citat från: utopiazz skrivet 03 april 2011, 10:47:50Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 09:55:03Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:Men lägg ner! Ni blir jag förbannad på riktigt, läste du artikeln innan du skrev ditt inlägg? Att någon eller några arbetera omkom i samband med jordskalvet och efterföljande tsunami har ju för f-an inget med kärnkraften att göra! Dom hade lika gärna kunnat arbeta som cykelreparatörer och lagat däck! Att "bli förbannad på riktigt" på ett inlägg som länkar till en nyhet är en intressant reaktion .. (tyder nog mest på att man är dum på riktigt!)
Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 16:39:29Citat från: utopiazz skrivet 03 april 2011, 10:47:50Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 09:55:03Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:Men lägg ner! Ni blir jag förbannad på riktigt, läste du artikeln innan du skrev ditt inlägg? Att någon eller några arbetera omkom i samband med jordskalvet och efterföljande tsunami har ju för f-an inget med kärnkraften att göra! Dom hade lika gärna kunnat arbeta som cykelreparatörer och lagat däck! Att "bli förbannad på riktigt" på ett inlägg som länkar till en nyhet är en intressant reaktion .. (tyder nog mest på att man är dum på riktigt!)Det som gör mig förbannad är när man (som du gjorde i ditt inlägg) drar enkla slutsatser och genom dessa försöker påvisa den egna sanningen. Naturligtvis har du rätt till din uppfattning men på det sättet du skriver så framför du en "sanning" som egentligen borde vara uppenbar för alla. Det du dock gör är att vinklar det till att betyda "nu har folk börjat dö i kärnkraftverket p.g.a strålning eller annat skit som finns därinne".Man kan ju fråga sig hur du tolkat en artikel om döda som hittats utanför kärnkraftverket? Att kropparna förts dit med återströmmande havsvatten efter tsunamin hade nog inte spelat någon roll. Din tolkning hade troligen varit att kärnkraften hade dödat dessa människor. Ännu troligare hade det ju varit i dina ögon om man dessutom behövt sanera kropparna innan dom kunde överlämnas till anhöriga.Lite i förbigående kan jag ju nämna att normalt förfarande i händelse utav kemiska och radioaktiva utsläpp alltid försöker neutralisera (dekontaminera) ev. spår av utsläppet innan material (och människor för den delen) får lämna området. Det görs oavsett om man kan påvisa kontaminering eller inte.
Det jag skrev var:"Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:http://www.aftonbladet.se/nyheter/jordskalvetijapan/article12823735.ab" inget annat..
Citat från: zibrosc1235 skrivet 03 april 2011, 20:27:22Det jag skrev var:"Då börjar det dessvärre komma rapporter om döda inne i Kärnkraftsverket, tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter:http://www.aftonbladet.se/nyheter/jordskalvetijapan/article12823735.ab" inget annat..Jag kanske missförstod dina intentioner och syftningar men förklara gärna vad du menar med "tyvärr är detta sannolikt bara en början på dessa rapporter"