0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Du fick inte möjligtvis uppgifter om årsverkningsgraden för ecodanen? 4.29 i COP vid +7 säger egentligen ingenting. Det är endast vid optimala tillfällen och just den graden. Vill du posta kalkylen på besparingskalkylen du antagligen fått av din installatör? Hade varit kul att jämföra med mina egna kalkyleringar.
Den gamla styren var som sagt en kombination av två styrsystem. En dator i själva tanken som Borö tillverkade och en annan styr i utedelen som ME tillverkar. Det enda som som komunicerades mellan ute och innedel var larmer och vilket kompressorsteg som ska vara aktiverat. I den nya tanken som ME tillverkar kan man se alla temperaturer, kompressorfrekvens, drifttimmar, start/stop mm,mm. Styren är helt integrerad till skillnad mot tidigare.Borös nya tank heter CT10 och fungerar lika bra eller bättre än den gamla Ecodan-tanken, och dom har lagt mycket krut på att göra den tilltalande. Jag har inte sett den i drift men jag tvivlar på att den är mycket sämre än ME:s egna. Det är fortfarande mantelberedare tror jag, i övrigt är den uppdaterad. Jag tror man kan docka alternativa energikällor till den också.Här är en länk BTW: http://www.boroe.com/bibliotek/dokument.phpMan kan även ladda ner ny mjukvara via hemsidan och ett USB minne, det gillar jag skarpt!Hoppas det klaranar lite!/Raptor
Hur har era maskiner fungerat i vinter?