0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fick min anläggning installerad o klar för 3 veckor sedan. Ljudmässigt låter det väldigt lite så jag är nöjd. Beträffande inställningar på inomhusdelen utgår jag från att installatören gjorde de mest optimala inställningarna. Finns sommarmode på denna variant? Nu hoppas man bara att den pallar kommande vinter med allt vad det innebär.
HejSka bli kul att höra vad du tycker när hösten och vintern kommer.Vad har du för kurva inställt?Det kan ju vara svårt för installatören att ställa in optimalt för ditt hus vid sommarinstallation.Har 2st kunder med RP60+Ecodan och dom har ungefär samma kvm,skiljer lite på isolering på husena men jag har settatt dom ligger lika ungefär på kurvlutningen ca:V20 - H60Vore kul att veta vad du har.//Thommy Johansson
Hej allihopa!Tror det är en sån här som ska installeras i mitt hus om 2 veckor. Så här står det iaf i offerten.- Mitsubishi Värmepump Ecodan luft/vatten inverter 9,1 kw- Samt tillhörande innedel EHST-18A-YB9Är extremt novis på sånt här så vad ska man tänka på? Kollade på Nibe split innan jag bestämde mig för Ecodan och såg att någon, kommer inte ihåg vem, hade skrivit en gedigen manual till den. Det finns ingen sådan till Ecodan?Får man fråga vad ni betalat för er installation? Jag ska betala 80 000:- efter rot, inkl borttagning av panna/tank.Jag ska lägga många timmar på läsning här på forumet nu så jag är lite mer insatt i det när montören kommer, lär behöva svar på den del frågor på vägen! =)Tackar på förhand! Hoppas ämnet passar in i denna tråden.
Vad jag förstår är detta den gamla innerdelen. Jag skulle begära att få den nya (EHST-20C-YM9A) istället (NG) med innegivare (jag har just installerat denna kombination). Du borde klara dig med manualerna som ingår i systemet, man ska väl inte behöva knappa så mycket då värmeregleringen är automatisk. Ditt pris låter väl ganska bra, men då får du inte den senaste versionen av maskinen. Var bor du?/A