0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej tack för svaret, exakt vilken framlednignstemperatur som krävs vet jag inte , vet att oljepannan är inställed på 73 grader och då trodde jag att även 73 grader är det som kommer till radiatorerna Att satsa på golvvärme kan jag nog utesluta , har helt nya golv i hela husetByta radiatorer känns dyrt rent spontant,det känns som att jag borde inte vara den första som står inför detta problem i och med att flera hus som tidigare hade oljepanna borde ha högtempsradiatorer eller missar jag något viktigt här ??Ifall jag skulle räkna på att byta radiatorer är det Purmo Kompaktradiator C22 som borde funka ??Mvh Kostas
Nej jag kan i varje fall inte trolla. Men man kommer långt med UVL och VVS teknik. ThumbsupNi verkar leva i villfarelsen att ett högtemp system kräver 75 grader fram JÄMT Så är inte fallet.Klart att det är bäst med lågtemp eller om man bor på Island och har 80 gradigt brine Men har man ett högtempsystem så finns det BRA lösningar på det också
Hej idag har jag en CTC oljepanna från 97Jag har funderat på en lösning för min fristående villa på totalt 240kvm i södra StockholmNu till mitt förslagInvestera en CTC Zenith I550 och en CTC ECO AIR 107 Jag skulle vilka att Zenith kopplas och styr både ECOair och att vid spetsvärme nyttjar min oljepanna.Fråga 1: skulle en sådan lösning fungera att ECO Air höger temperaturen till en viss nivå och att oljepannan sedan tar upp resterande till ca 75 grader ??