0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Intel har en väl fungerande wear-leveling med eget litet OS som snurrar.Skulle jag köpa SSD så är det Intel som gäller, de hade dock stora problem med programvaran i början som ledde till att många diskar tappade data och dog.
Prestanda är de SSD ibland överlägset men det gäller att välja rätt fabrikat!De billiga är sämre än vanliga diskar efter en tids användning och med XP finns ingen wear-leveling, saknar SSD:n egen wear-leveling har de begränsad livslängd.Jag har arbetat med linux-burkar för styrning av ventilation med SSD-baserade PC, de har hållit i 1,5-2år sedan är SSD:n förstörd.
Citat från: Mike skrivet 14 mars 2011, 18:21:38Prestanda är de SSD ibland överlägset men det gäller att välja rätt fabrikat!De billiga är sämre än vanliga diskar efter en tids användning och med XP finns ingen wear-leveling, saknar SSD:n egen wear-leveling har de begränsad livslängd.Jag har arbetat med linux-burkar för styrning av ventilation med SSD-baserade PC, de har hållit i 1,5-2år sedan är SSD:n förstörd.Samma erfarenheter finns också från inbyggda system med Windows CE och olika slags flashdiskar. En sak man bör tänka på i sådana sammanhang är att se till att disken aldrig riskerar att bli fylld med loggfiler och sånt, wear leveling-systemen verkar fungera bättre om åtminstone halva utrymmet ständigt är ledigt.
Ta bara blueray som ett exempel på detta...
Hur långt brukar ett garanti ärende ta?Dustin har ett funktion på deras sida där man kan fråga om status på ärendet.Har provat det men har inte fått ett svar Känns lite B