0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Roland,Vad tror du jag avser när jag skriver? :"Det måste finnas en viss inkomstfördelning, annars inga Morötter att driva nytänkande och belöningen är bättre komfort!!Men inte så att en arbetare får 1 krona för sin arbetsinsatts och Ägaren får 1000 kronor per ansälld och arbetad timme!Ett sådant förhållande skapar Anarki !"Och du svarar :"De resurser som nämns kan gärna inte vara annat än naturresurser, som är värdelösa om man inte gör något av dem vilket kräver arbete, eller produktionsresurser som inte är något annat än ackumulerat arbete."Hur uppfattar du innehållet i texten??MVH/Fidusen
Citat från: rabalder skrivet 05 mars 2011, 10:30:32Citat från: Rickard skrivet 05 mars 2011, 10:13:29OK, nu förstår jag varför du skriver som du skriver, då måste ha feltolkat formeln.Citera- maximera importen - undvik att exportera.Skall ju naturligvis vara:- maximera exporten - undvik att importera.När det gäller mitt "flams", så är det ingenting jämfört med alla dina nedvärderande uttryck i tidigare inlägg.Att jag skriver som jag gör är naturligvis inte rätt av en forumägare, men även jag har en gräns där jag inte längre accepterar att bli idiotförklarad av någon som har så uppenbart fel.Var har jag fel?Är du blind också?Du har skrivit att man skall minimera exporten, vilket naturligvis är helt fel.
Citat från: Rickard skrivet 05 mars 2011, 10:13:29OK, nu förstår jag varför du skriver som du skriver, då måste ha feltolkat formeln.Citera- maximera importen - undvik att exportera.Skall ju naturligvis vara:- maximera exporten - undvik att importera.När det gäller mitt "flams", så är det ingenting jämfört med alla dina nedvärderande uttryck i tidigare inlägg.Att jag skriver som jag gör är naturligvis inte rätt av en forumägare, men även jag har en gräns där jag inte längre accepterar att bli idiotförklarad av någon som har så uppenbart fel.Var har jag fel?
OK, nu förstår jag varför du skriver som du skriver, då måste ha feltolkat formeln.Citera- maximera importen - undvik att exportera.Skall ju naturligvis vara:- maximera exporten - undvik att importera.När det gäller mitt "flams", så är det ingenting jämfört med alla dina nedvärderande uttryck i tidigare inlägg.Att jag skriver som jag gör är naturligvis inte rätt av en forumägare, men även jag har en gräns där jag inte längre accepterar att bli idiotförklarad av någon som har så uppenbart fel.
- maximera importen - undvik att exportera.
Notera även att detta skulle ge riktiga jobb, och inte bara jobb inom tjänstesektorn, som fördelar välfärd istället för att utöka välfärden.
Citat från: Rickard skrivet 05 mars 2011, 11:58:12Notera även att detta skulle ge riktiga jobb, och inte bara jobb inom tjänstesektorn, som fördelar välfärd istället för att utöka välfärden.Varför skulle inte arbeten inom tjänstesektorn kunna skapa välfärd? Jag tycker att tjänster som exempelvis postdistribution, transporttjänster överhuvudtaget och försäkringstjänster skapar välfärd. De flesta upplever väl i det sistnämnda fallet att de har det bättre genom att betala en årlig avgift till försäkringsbolaget och kunna få ut grundplåten till ett nytt hus i händelse att det skulle brinna upp. Så har vi Värmepumpforum. Jag inbillar mig att de som har fått hjälp med dimensionering eller problemlösning upplever sig vara i en bättre sits än om de inte skulle ha fått det. Deras välfärd har ökat. Om det vore så att att tjänsten Värmepumpforum bara fördelar välfärd, vem har då fått mindre välfärd?