0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu är det ju så att Kina äger 2/3 delar av USA om man ser till deras ekonomiska förehavande!Risken är stor att Kina helt tar över USA.s politiska handelsbalans om inte ett nytt världskrig skall startas.MVH/Fidusen
Håller fullständigt med att det verkar lönlöst, och jag hoppas innerligt att du inte är nationalekonom.
rabalder,Du skriver :"Så långt har dina inlägg legat på en nivå så folk vrider sig liggandes på golvet skrattandes så uppenbarligen är du en riktigt rolig prick. "Med sådana kommentarer har jag inget alls att säga till dig!!Du får förbli i den dimma du försatt dig i!MVH/Fidusen
Citat från: Rickard skrivet 04 mars 2011, 18:14:02Håller fullständigt med att det verkar lönlöst, och jag hoppas innerligt att du inte är nationalekonom.Går inte att livnära sig på. Håller dock föreläsningar i ämnen mycket starkt kopplat till detta 4-5ggr/år på olika Universitet, Seminarier eller MBA kurser mestadels i Europa.
Citat från: rabalder skrivet 04 mars 2011, 23:40:48Citat från: Rickard skrivet 04 mars 2011, 18:14:02Håller fullständigt med att det verkar lönlöst, och jag hoppas innerligt att du inte är nationalekonom.Går inte att livnära sig på. Håller dock föreläsningar i ämnen mycket starkt kopplat till detta 4-5ggr/år på olika Universitet, Seminarier eller MBA kurser mestadels i Europa.Gud må bevara oss för dessa kurser!Bättre att du lär dig stava först, sen lite meningsbyggnad, sen vidareutbildning, lite livserfarenhet och kanske i slutändan kan det även bli något av dig MVH/Fidusen
rabalder ,Du är arrogant, otrevlig och jag kommer inte att bemöta dina inlägg framöver!!MVH/Fidusen
Om hela välden är ett land, så behövs ingen ekonomisk tillväxt!!
Detta bevisar väl bara en sak.Vem som helst kan försörja sig på föreläsningar...Sedan jag sist skrev har det framkommit en sanning, och det är att alla inte kan ha en positiv handelsbalans, vilket jag heller aldrig påstått.Det jag påstått, och vidhåller, är att de länder som långsiktigt kan ha en positiv handelsbalans kommer att ha en positiv utveckling.Detta förutsätter naturligvis att man inte har ett världssamvete, utan att man tvärtom helt medvetet får det bättre på bekostnad av andra mindre lyckligt lottade.
- maximera importen - undvik att exportera.
OK, nu förstår jag varför du skriver som du skriver, då måste ha feltolkat formeln.Citera- maximera importen - undvik att exportera.Skall ju naturligvis vara:- maximera exporten - undvik att importera.När det gäller mitt "flams", så är det ingenting jämfört med alla dina nedvärderande uttryck i tidigare inlägg.Att jag skriver som jag gör är naturligvis inte rätt av en forumägare, men även jag har en gräns där jag inte längre accepterar att bli idiotförklarad av någon som har så uppenbart fel.
Konsumtion (välfärd) = BNP (jobb) - investeringar (sparande) - Export + Import.I denna korrekta men grovt förenklade BNP modell så skall lär vi oss att om vi vill maximera vår konsumtion så:- jobba mer o effektivare- spara mindre- maximera importen - undvik att exportera.
Citat från: Rickard skrivet 05 mars 2011, 10:13:29OK, nu förstår jag varför du skriver som du skriver, då måste ha feltolkat formeln.Citera- maximera importen - undvik att exportera.Skall ju naturligvis vara:- maximera exporten - undvik att importera.När det gäller mitt "flams", så är det ingenting jämfört med alla dina nedvärderande uttryck i tidigare inlägg.Att jag skriver som jag gör är naturligvis inte rätt av en forumägare, men även jag har en gräns där jag inte längre accepterar att bli idiotförklarad av någon som har så uppenbart fel.Var har jag fel?