0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom hjulen ändå snurrar så kommer det ju enbart att medföra ett lite högre rullmotstånd och man borde kunna få ganska mycket mer till batterierna än vad man förlorar på det ökade motståndet
ska se om jag hittar nått lämpligt fordon att prova detta på. och ni andra som inte fattar får väll köra elbil med förlängningssladd då
Att man använder generatorfunktion i elfordon för att ladda batterierna är inget nytt. Det finns på tåg också.Det är regenererande INBROMSNING. (man använder bromsenergi för att ladda batterierna, när fordonet BROMSAR laddar det.)
Citat från: nadpower skrivet 01 mars 2011, 19:49:59ska se om jag hittar nått lämpligt fordon att prova detta på. och ni andra som inte fattar får väll köra elbil med förlängningssladd då Hmm, var det du som ville värma brinen med en extra panel instoppad mellan panelerna i en en dubbelradiator också? Tänket är definitivt det samma. Du gillade aldrig fysiken i skolan, eller hur?