0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För att ändra värmekurva för de olika temperaturerna gör följandeHåll inne ratten 5 sekunder för att komma till avancerad menyrulla till/välj "Värme" och tryck på rattenrulla till/välj "Värme SystemetsTemperaturer" och tryck på rattenrulla till/välj "VärmeKurva" och tryck på rattenDet första du förmodligen ser nu är V-VärdetTryck in ratten och ställ upp detta till 17°C (anledningen till att vi gör detta är att vi skall få en jämn kurva från +5°C och uppåt)Spara ändringenNu kommer vi till den punkt då vi skall knäcka kurvan vid +-0°C utedu skall vara tillbaka där det står V-Värderulla ratten 1 steg åt höger(medurs)nu står det vad du skall ha för temperatur när det är 20°C ute och om allt är rätt står det 20°C : 17,0°Crulla vidare åt höger 4 steg tills det står 0°C : 39,5°Cför att ändra detta värde tryck in ratten så att 39,5°C blir markerade och sedan kan du rulla åt höger för att höja detta värde ett par grader till 42,0°Cspara värdetNu kan du kontrollera om värdena är ungefär som nedanUtetemp 20........15........10.........5.........0.........-5........-10.........-15.......-20framledning 17.......21,5.......26........35.......42.......43,5........48..........52........57
För att kontrollera dina temperaturer T1 till T12 gör på följande visHåll inne ratten på manöverpanelen i 5 sekunder för att komma till avancerad menyrulla ner till access nivå och tryck på rattenMata in dagens datum och tryck på rattennu skall det stå "Accessnivå = Service" tryck på ratten för att ta bort meddelandethåll inne ratten 5 sekunder för att komma till avancerad meny (i service läget)rulla ner till temperaturer och tryck på rattenNu skall du se alla temperaturer som finns i systemet (T1 till T12)låt pumpen gå ca 10minuter innan du läser av värden så de hinner att stabiliserasnotera även om det är värme eller varmvatten körning som pumpen görVi kan börja med temparna så återkommer vi till cirkulationspumparna eftersom man måste ta av frontplåten på inne enheten för att kunna se dessa på AW290.
Dessutom kunde jag inte ändra 0 till 42 det tog stopp vid 40,9 det verkar vara max där...från början stod den på 30,9 alltså inte 39,5 som du skrev...men nu har jag ändrat på många värden så den stämmer hyffsat...
Hej,Det är dräneringen som är problemet, kondensvattnet ska rinna ut genom det vita röret. Pumpen drar in kall luft genom dräneringsröret och då räcker antagligen inte värmekabeln när det är kallt ute, där har du problemet.Helst ska dräneringen dras in i huset och mynna ovanför en golvbrunn eller lkinande inomhus så den kan suga varm luft genom röret och hålla det isfritt på så sätt.Få bort all is och isolera dräneringsröret (det vita) till att börja med, de installerade på samma sätt hos mig först utan att isolera vilket är hål i huvudet hos installatören om jag får säga vad jag tycker. Jag isolerade röret efter att som tur är upptäckt det innan det blev såna mängder med is du har och sedan dess har det fungerat felfritt.Gör det så snabbt som möjligt, den sista bilden såg inte bra ut.