0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Innan du monterar henne kan du ge henne lite vax så får du se glada miner och som en ny vaxad flamma man kan möta på gatan.Låt henne sen stå på fast mark då står hon ej och skakar som kan hända när man gersig ut på gungfly.Sen monteras flexibla slangar mot vägen där så att alla de små vibrationerna som finns helt försvinner.Om du ej gör detta skriker hon på hjälp för att hon kan ej stå still tills du kommer fram och tar hand om henne.Och tänk på att viss vättskor kan flyta men bli ej orolig det är narturligt på denna ras. Speciellt då det börjar bli nära noll då kan det rinna spannvis med vätska för då tar hon hand om al´l den fuktiga luften som virvlar runt och igenom varelsen.Janne
Borrningen blev klar först framåt 22-tiden eftersom det kärvade vid 60-meters nivån + att vi av olika anledningar inte kom igång på morgonen som tänkt.Borr-riggen var en specialare med teleskop-arm (se bild) som sträckte sig 7-8m in på tomten utan att behöva köra sönder gräsmattan. Jag kan rekommendera en sådan rig för den som funderar på "hur ska riggen komma åt att borra där jag vill ha hålet?" Och jag slapp "etableringskostnad" av specialriggen (som normalt är dyrare) eftersom det passade firmans kalender att ta just den riggen den dagen.
En L/L VP installation i den högre skolan http://www.knakezooi.nl/arbo.htmlLänken lånad från det finska syster forumet http://www.lampopumput.info, tack för lånet ....
Mitt inlägg nu i "delta-t värmebärare" är att nu körde jag igång mina nymonterade radiatorer och fick springa prån rad till rad och justera så att alla var lika varma, annars tog det första rad all värmen och skickade sen full temp tillbaka till retur.Det gjorde att det sista hade ingen värme alls. Framledningen där var ej mer än 30 grader och första hade 40 gr. Sen fick returen 32 grader tillbaka till VP. Med injustering sjönk framledn till första till 37 gr och sen hade alla samma framledn och då hade jag fortfarande 30 grader. Det var trixande med returventilen och sätta lagom strypning på framledning till var element. Det med injust av rad har stor betydelse med VP drift, betydligt mer än om man har shuntmotor från en oljepanna med alltid konstant temp.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------En fadäs upptäckte jag också jag hade råkat skifta framl/retur på ett element, men eftersom det är jämnvarmt så bryr jag mig ej om att skifta nu.. Jämnare värme blir det mindre kallras vid fönster Ta detta som råd vad som kan hända med mont av raditorer och dess injustering. Min golvvärme shunt har nu sin egen cirkpump tidigare låg den och försörjde rad kretsen. Så nu verkar systemet fungera mycke bättre. VP jobbar med bättre diff och rad flöde normalt på 450-470l/h enl flödesmätare.Se hur länge jag kan nu köra utan tillskott,med L/V VP. VV kan få gå med eltillskott då VP ärr fullt utnyttjad med 22-23H/dygn.