0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Oskar P. skrivet 21 februari 2011, 19:01:31Citat från: Apan skrivet 21 februari 2011, 17:06:08Spelar det så stor roll med skatten om den är lastbilsregad? Med nya reglerna är det utsläppen..Dieslar på tomgång utan eftervärme håller knappt värmen fast kupefläkten är av..otroligt bra värme i Peugeot 307 1.6 Hdin vi har trots -28, och motorvärmaren av oljevärmare, vattnet lika kallt med värmaren i hela natten..! ja men dom nya reglerna är väl inte applicerbara på äldre bilar? bara nya skitbilar som det gäller för..LB reg nåt på 3000, PB reg nåt på 7000..oljevärmare är det skonsammaste för motorn vid kallstart. det hade jag på GMC pickupen, motorn startade direkt vid -31 också, och oljetrycket kom med en gång, är oljan svinkall tar det några sekunder av hårt slitage innan oljetrycket kommer..kommer nog att köpa en sån här audi. ligger en på blocket för 50 tusen hos en bilfirma i Hoting, långt att åka men man får en bil som det inte har vräkts så mycket salt över förhoppningsvis..50 lax ?Det må vara väldigt bra bilar men hade gett max 35 på en firma för en i väldigt bra skick !Om du nu menar c4 karossen som det stod i första posten.För 50 borde du få en FRÄSCH från 00 ca.
Citat från: Apan skrivet 21 februari 2011, 17:06:08Spelar det så stor roll med skatten om den är lastbilsregad? Med nya reglerna är det utsläppen..Dieslar på tomgång utan eftervärme håller knappt värmen fast kupefläkten är av..otroligt bra värme i Peugeot 307 1.6 Hdin vi har trots -28, och motorvärmaren av oljevärmare, vattnet lika kallt med värmaren i hela natten..! ja men dom nya reglerna är väl inte applicerbara på äldre bilar? bara nya skitbilar som det gäller för..LB reg nåt på 3000, PB reg nåt på 7000..oljevärmare är det skonsammaste för motorn vid kallstart. det hade jag på GMC pickupen, motorn startade direkt vid -31 också, och oljetrycket kom med en gång, är oljan svinkall tar det några sekunder av hårt slitage innan oljetrycket kommer..kommer nog att köpa en sån här audi. ligger en på blocket för 50 tusen hos en bilfirma i Hoting, långt att åka men man får en bil som det inte har vräkts så mycket salt över förhoppningsvis..
Spelar det så stor roll med skatten om den är lastbilsregad? Med nya reglerna är det utsläppen..Dieslar på tomgång utan eftervärme håller knappt värmen fast kupefläkten är av..otroligt bra värme i Peugeot 307 1.6 Hdin vi har trots -28, och motorvärmaren av oljevärmare, vattnet lika kallt med värmaren i hela natten..!
Nej det är långtifrån alltid som importbilar är sämre. När det gäller usa-bilar så betingar dom usa-importerade ett högre värde då europasålda har fått baklampor och andra saker försvenskade av generalagenten. Sen har en svensksåld gått i salt hela tiden, det har inte en bil från florida gjort.. Men när det gäller tysklandsimport är jag skeptisk, dels litar jag inte på tyskar, dels körs bilarna hårt som fan på autoban. Jag låg i 220 med Buicken där en gång, ändå var det folk som blinkade och ville förbi. Motorsvaga bilar får gå på fullgas långa sträckor. Det är definitivt inte bra för dieslar.