0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
om det är den raka femman, som jag gissar att det är, så går den läääänge. En kompis hade en -96a a6 som gått 75000mil när backen på automaten gav upp, lika så har jag en arbetskompis med en volvo v70 med samma motor som nu rullat 55000mil. Båda dock körda som taxi tidigare.2,5 V6 är lite mer känsliga och den skulle jag undvika.Ja, pumpen är el styrd. Audi kom med det runt 92-93, då tdi kom. Som regel är orginal delar till Audi dyra.
är det kamrem eller kedja på bensin och diesel på dom äldre ?
Spelar det så stor roll med skatten om den är lastbilsregad? Med nya reglerna är det utsläppen..Dieslar på tomgång utan eftervärme håller knappt värmen fast kupefläkten är av..otroligt bra värme i Peugeot 307 1.6 Hdin vi har trots -28, och motorvärmaren av oljevärmare, vattnet lika kallt med värmaren i hela natten..!
Citat från: Apan skrivet 21 februari 2011, 17:06:08Spelar det så stor roll med skatten om den är lastbilsregad? Med nya reglerna är det utsläppen..Dieslar på tomgång utan eftervärme håller knappt värmen fast kupefläkten är av..otroligt bra värme i Peugeot 307 1.6 Hdin vi har trots -28, och motorvärmaren av oljevärmare, vattnet lika kallt med värmaren i hela natten..! ja men dom nya reglerna är väl inte applicerbara på äldre bilar? bara nya skitbilar som det gäller för..LB reg nåt på 3000, PB reg nåt på 7000..oljevärmare är det skonsammaste för motorn vid kallstart. det hade jag på GMC pickupen, motorn startade direkt vid -31 också, och oljetrycket kom med en gång, är oljan svinkall tar det några sekunder av hårt slitage innan oljetrycket kommer..kommer nog att köpa en sån här audi. ligger en på blocket för 50 tusen hos en bilfirma i Hoting, långt att åka men man får en bil som det inte har vräkts så mycket salt över förhoppningsvis..