0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske troligen mera beror på en dålig offerttjänst eller mycket att göra, har svårt att tro att det märket skulle ha några större brister än någon annan, tycker snarare att det verkar tyda på motsatsen om man ska lyssna på testresultat och forumrapporter./ Lyckan
Citat från: Oskar P. skrivet 18 februari 2011, 22:41:08Toshiba behåller också hastigheterna verkar det som. dock tycker jag att innerdelen låter mindre när det är snorkallt, men sänker jag från 5 till 4 så minskar även fläkten så nog går den på 5:ans hastighet, men den hastigheten kanske är lägre ju mindre effekt pumpen ger?naxkdelen med om pumpen bibehåller fläkthastigheten trots minskad uteffekt (pga kallare utetemp) är att man såklart får kallare luft från innerdelen, vilket kan kännas obehagligt, jag ställer ibland ner hastigheten på toshiban till 3:an om det är snorkallt för att få lite behagligare temp på den utblåsta luften då jag sitter vid datorn och pumpen blåser mot mig.annars tror jag mer på FD35:an, den verkar ju (konstigt nog) ha en lägre mineffekt än 25:an, och eftersom den ändå är förhållandevis hög på ME så är det nog inte dumt.. iofs inte många dagar om året som mineffekten spelar nån roll för driften i norrland, det är snarare maxeffekten som räknas.Hej Oskar! Ja t.om Toshiba verkar faktiskt stega ned sin manuellt inställda fläkthastighet vid rejält kall väderlek, jag har bara sett detta på mina pumpar vid ett enda tillfälle hittills och det var förra vintern en natt som jag hade mellan 28-29 minusgrader i utetemp. Då såg jag att trots att jag hade båda pumparna på manuellt inställd fläkthastighet 5 så hade GKVP-E-pumpen i bostadsvåningen stegat ned till 3:ans hastighet och ND-pumpen i källaren hade stegat ned till 4:ans hastighet. Jag mätte då också utblåstemperaturen på båda pumparna och GKVP-E-pumpen låg då på 3:ans fläkt på mellan ca +32-33 ºC och ND-pumpen som låg på 4:ans fläkt låg på ca +33-34 ºC i utblåstemp och innetempen låg på ca +19 ºC för båda pumparna. Mvh Raffen.
Toshiba behåller också hastigheterna verkar det som. dock tycker jag att innerdelen låter mindre när det är snorkallt, men sänker jag från 5 till 4 så minskar även fläkten så nog går den på 5:ans hastighet, men den hastigheten kanske är lägre ju mindre effekt pumpen ger?naxkdelen med om pumpen bibehåller fläkthastigheten trots minskad uteffekt (pga kallare utetemp) är att man såklart får kallare luft från innerdelen, vilket kan kännas obehagligt, jag ställer ibland ner hastigheten på toshiban till 3:an om det är snorkallt för att få lite behagligare temp på den utblåsta luften då jag sitter vid datorn och pumpen blåser mot mig.annars tror jag mer på FD35:an, den verkar ju (konstigt nog) ha en lägre mineffekt än 25:an, och eftersom den ändå är förhållandevis hög på ME så är det nog inte dumt.. iofs inte många dagar om året som mineffekten spelar nån roll för driften i norrland, det är snarare maxeffekten som räknas.
Testade offerttjänsten 2007, har inte fått svar än....Svalt intresse är bara förnamnet
Nä, det är nog inte så mycket att hänga läpp för.Finns det ingen ÅF du kan ringa i närheten då?
kan du inte beställa pumpen med installation på en internetbutik som erbjuder detta och så kommer dom och installerar.. men man har ju hört lite skräckhistorier om vissa nätbutikers installatörer...