0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Skönt att höra att det nu fanns ett filter där så behöver du inte fundera på det längre förutom att då rengöra det från gång till gång.Kompressor 1,2,3 vid -6 låter extremt, får du ut värme i huset och hur varmt vatten måste du köra ut kontra vad har du för returtemp vid -6C?
@Raptor !Filtret satt på retur ledningen innan det går in i tanken,(uppe) uppstängningsventil det är liknande som den som sitter näre,kanske mindre i diameter, jag måste klättra upp dit, lite trångt,kanske kan göra det i morgon. Näre saknas sil (filter), de glömde det !(leverans fel )@Tro ! Idag 11.30 -7,2C kompressor 1,2,3 på tskvärme av.Retur 39,4 Radiator börvärde 39Ckurvtemp 38,9 v v 46,6. Rumstemp 21C. kvällen 20.00 -10,2-9,7C kompressor 1,2,3 på tskvärme 1 på.Retur 37,4 C rumstemp 21C. dagensförbrukning 196kw/24=8.17 kwh-6 C har konstaterat 12 tiden som jag skrev ej upp detaljerena.Men att få 2 timmar extra vamvatten för badkaret lyckades ej så briljant idag ,det blev ljummet i elementerna.Men kanske blir allt lite bättre efter en rengöring,hoppas att denne filter räcker .Tack mvh Marma
Angående Ventilens Mutter som går ej att rubba,min Man sejer att troligen dit satt med tätningsmedel och skulle utreda först vad man ställer till om man tar bort det.Vem kan detta ?Kanske Thommy Johansson !? Tack mvh /Marma