0 medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
Allt fungerar, det är bara kurvan och rumbör som man kopplar "loss" från Linken, VP körs manuellt men med möjlighet att reglera varje rum för sig med tanke på värme- och veckoscheman genom Linken. Alltså man behåller alla inställningar för rummen.
så du rekommendera att köra ingen Systeminteragration, egentligen spelar det ingen roll att jag behöver köra det manuellt bara man kan ändra rummen vi linken.satte kurvan 40 och rum på 21.
tack för tipsen Det som var lite konstigt var att nu har varmt c.a 24 grader i sovrummet och i garage och alla andra rum är kalla även att det ligger på 17 grader natt 21 på dagen,såg att en av termostaterna var mycket trög att stoppa tillbaka i elementet verkar som motorn inte mår så bra i termostaten och när jag trycker in den ventilen så stryper jag flödet, så jag tog bort helt och satt dit en vanlig danfoss termostat 2990 för test.visserligen är det kul att lära sig saker men inte när det strular så här, mera tester kommer att ske i kväll
Det beror på att du inte har tryckt in nedersta knappen på termostaten med prick på, håll inne den tills ett "M" syns, sedan släpp och tryck igen tills motorn går in i termostaten. vid montering tryck på samma knapp tills det låter, släpp, så går kolven ut, fick du inte med bruksanvisningen för termostaten?http://heating.consumers.danfoss.com/PCMPDF/living-connect_VIIDH102.pdf
äntligen fick jag till det genom plocka bort batteriet stoppa tillbaka och hålla i knappen i en min så att blickade som julgran