0 medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Med nya revisioner på LC (finns nog bara nya i omlopp idag) och version 2.6.5 i Link som är det senaste från Thermia så funkar allt SKITBRA ! Har inget alls att klaga på. Notera dock att LC:s inte är supporterade på alla elementtyper.Om man har problem med ett kallt och ett varmt element i samma rum med 2 eller fler LCs så är det inte självklart något fel.... T ex kan det vara mer värmeavgivning mot en vägg p g a stark vind ute, möbler för elementen, luftströmmningar inne eller så. Mina är dock för det mesta jämnt varma i det rum jag har med flera LC:s. Men ibland inte... Fokusera inte så mycket på det. LC:na lever lite sitt eget liv precis som en vanlig manuell termostat fast med mer precision och centralstyrt. Vill man synka dem så får man skaffa en rumsgivare som då styr rumstempen istället. Men det är inte säkert det blir någon vinst mer än att du kan se rumstemp i dess display och justera rumstempen med den.Vad mer vill du veta?
Kan man köpa till Thermia/vp kortet till en befintlig Link installation ?Jag funderar på att testa link utan vp-koppling.
Hjopek köpte du 086U9863 själv ? Jag har fått för mig att Thermia inte gillar GDS Finns det någon Thermia installatör i Sthlm som kan Link ?
Vad ligger er värmekurva på nu på sommaren. min ligger på 22... ?