0 medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
Går denna koppla in till en Thermia Eko 75? Har tre knappar på panelen. (om det nu spelar roll)
Nej men jag har testat att sätta dit samma termostat fast utan koppling till link. Helt nollställd så att säga. Inledningsvis hade den då samma beteende så jag höjde den till 24 grader och sedan har jag kunnat sänka, nu står den på 22.5 och den fungerar fortfarande. Jag vet inte hur link hanterar detta men det faktum att det är ett rum gör ju att man inte kan justera individuellt. Vet inte om en rumsgivare skulle fungera bättre. Men då måste jag ju byta ut termostaterna till en nyare version, samt köpa en rumsgivare : )
Skickat till thermia nu i dag. Kopierar även detta forum. Ni får gärna testa ni också. Skapa ett rum. Avregistrera en termostat (ta ur batteri, håll inne huvudknappen på termostaten och sätt tillbaks batteriet). Försök sedan att registrera termostaten på det nya rummet. Kanske inte ens fungerar på det gamla rummet, det har jag inte testat. troligen inte. Så det medföljer viss risk att göra detta Jag sket i att registrera termostaten, då det inte gick, och satte tillbaks den på radiatorn med manuellt inställd temperatur. Version thermia link: 2.6.5 Bugg 1: Har ett nytt rum. En termostat som inte är registrerad i något annat rum. Lägg till enhet. Kommer till sidan där man gör detta och klickar på knappen (därefter ska man klicka på termostaten) men i samma sekund som jag klickar på link-knappen så kommer ett felmeddelande som säger att för lång tid har gått utan att någon enhet har upptäckts och den frågar om jag vill avbryta eller testa att lägga till en annan enhet. Jag har startat om etc etc och det fungerar ändå inte. Så vitt jag kan se kan jag alltså inte längre lägga till termostater i rum. Termostaterna är av version 1. Rummet heter "vrum v"Bugg 2:I ett rum som heter vardagsrum hade jag 4 termostater. En av dessa var alltid helt strypt/kall. Därför tog jag bort den ur vardagsrum och skapade ett nytt rum som heter vrum v. (se ovan). Buggen är alltså att en av 4 termostater varaktigt var avstängd. Jag har mätt invid och på faktiska termostathuset och jämfört med en närliggande termostat i samma rum och kan inte hitta någon anledning till att den ena termostaten alltid är helt strypt.
Med rs och nya termostater är det väl så att man kan ange fast flöde och innetempen invid rs reglerar alla temostater lika, procentuellt
En RS reglerar alla radiatorer lika enl Thermia. Då bör inte någon vara kall och en annan varm. Tempgivaren sitter i RS som måste placeras på innervägg och på rätt höjd för att funka ok. Då kan du även visuellt se aktuell rumstemp och setpoint/börvärde i RS. Dock jobbar öppnings/läges-givarna i LC precis som vanligt.