0 medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Fast frågan är ju om man byter termostater p g a mjukvaran eller är hela termostaten ny, eller endast mjukvaran som kanske inte är så lätt att komma åt i termostaten, jag har fattat det så att man byter termostater till sådana som har den nya 3.02 och lämnar in de gamla?
Man lämnar in de gamla som man ev behöver byta mot nya då det är en hårvarugrej. Danfoss i sverige skickar dem tillbaka till Danmark. Men det verkar som sagt inte behöva bytas bara för bytandets skull. Men man ska tydligen byta om man kör rumsgivare. Tydligen inte mycket mening annars...
Jag har försökt hitta information om att Danfoss Link med en Danfoss värmepump skulle få samma funktioner att styra pumpen. Hittar inget om att det skulle vara så. Förutom i den här tråden. Är det någon som är säker?
HejHar följt tråden med intresse. Detta är faktiskt min första postning...Fick precis en Thermia link installerad på min G2:a i torsdags. Alla rum har en termostat utom vardagsrummet som har 2. Kollade i linkens meny som säger version 2.6.5. Och termostaterna verkar ha 1.06.G2an installerades i oktober förra året. När jag provat in allt så hade jag en stabil kurva om 35 och rum satt till 21. kurvan är lite "knäckt" så att -5,-2 0,-3 +5,-2. Alla termostater på nedervåningen stod vidöppna och de på övervåningen användes för att inte får för varm.Nu när linken installerades i fredags så har kurvan hoppat upp till 42. Den har vid något tillfälle gått ner till 40 för att sedan hoppa upp till 42 igen. Sen blir ena elementet i vardagsrummet ganska varmt medans det andra bara blir ljummet. Är termostaterna reggade i samma "rum" i link så skall de väll synka ihop och jobba ok? De sitter på rad under samma fönsterradTips på hur jag får ner kurvan? Jag VET att kurva 35 funkar bra trots -25Ska jag kräva byte av termostaterna då jag ju precis fått dem med gammal mjukvara? Ska jag ta det med min leverantör eller Thermia direkt?Är det fortfarande fel på 2.6.5? Eller kan man vänta l ä n g e innan man kan utvärdera? Jag har väntar bara 2 dgr...Vad göra?Tack på förhandMvhPer-Olov
Var fick du 2.6.5 ifrån?I min 2.6.5 som f.ö kom så vid leverans så finns det 2 teman.Peo
Förresten, var det smidigt att få termostaterna utbytta?