0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Jag har 2.3.27.. Kan det vara så att när linken säger att jag behöver rumsenheter så är det rumsgivare (RS) den menar..? Nu har jag ju bara radiatortermostaterna... När jag tittar under "Hantera enheter" så finns ju bara värmepumpen där men inga andra "Rums- och serviceenheter". (numera finns dock även HC:n där, se nedan)Tillägg till ovan.. I helgen körde jag igång min Link HC och tillhörande RS och nu verkar systemintegration helt plötsligt fungera. Linken larmar iallafall inte..
Rykten gör gällande att det är på gång ny ännu bättre mjukvara till link. Jag måste säga att den senaste versionen som jag tog del av i våras presterade riktigt väl. Har svårt att se framför mig att jag skulle kunnat köra en lägre kurva själv, manuellt. Linken fungerar mycket bra ihop med en arbetstank och det skapar, i kombination med link, det mest flexibla upplägget givet att man kan låta linken "go bananas" på alla raddar/slingor utan risk. Det som jag saknat är lite enklare handhavande med färre knapptryck för att genomföra justeringar av temperaturer etc. Önskar även att enkelt kunna överblicka systemet utifrån hur det presterar för stunden (typ om det finns radiatorer som hela tiden ropar på värme på grund av fel eller underdimensionering etc). Förhoppningsvis är detta saker som delvis hanteras i den nya mjukvaran som med lite tur blir tillgänglig i god tid inför nästa värmesäsong!