0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Tror du inte den menar att om ett rum är lite kallare än alla andra så ska man sätta den radiatorn som under dimensionerad? Den bryr sig väl inte om ifall du har tex enkel panel i hela huset eller dubbelpanel i hela huset.
Innegivare är ju ett tillbehör till linken så det borde ju fungera, om och hur den påverkar styrningen är ju en annan sak.
Jag har en innegivare i köket som styr två element och det funkar ju bra, men jag tror att det egentligen inte behövs, jag har den mest för att bekvämt kunna ställa om köket ibland.
Jag har 11 raddar i 2st slingor, 1 rörs system.. så en radd kan inte "kortsluta".Är väl egentligen inget problem att den stoppar på hysteres det är ju e del av styrningen.Skulle vara väldigt intressant dock och veta hur det funkar.Innegivare är ju ett tillbehör till linken så det borde ju fungera, om och hur den påverkar styrningen är ju en annan sak.Finns det ingen från Thermia här på forumet ?.
Tja, problem är väl en definitionssak. Men ur styrningsynpunkt så är det ju inte optimalt att pumpen startar utan att huset vill ha någon värme?Det innebär ju att gradminut styrningen har tagit ett felbeslut när den startade pumpen. Det optimala är ju att pumpen kör sina cykler när den skall och kör dessa fullt ut varje gång. /E
...Att alltid hävda att en värmepump skall stå stilla i fall värmebehov inte föreligger är en myt och fel - även om det förstås kan vara så i vissa hus och under vissa förutsättningar. ...