0 medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Avsaknaden av tydliga instruktioner kan vara ett sätt att försena konkurrenternas utveckling av liknande system.Om linken kan justera kurva efter det mest krävande rummet så ersätter den i princip allt injusteringsarbete, förutom då grundlflödeinställningarna.Skulle grundflödet över en enda radiator av någon anledning vara för litet kan även linken hamna i ett läge där den kör ut flera grader varmare vatten än systemet skulle kunna jobba med.Manuell grundflödesjustering är även i ett system som detta a och o.
Citat från: Rickard skrivet 05 augusti 2011, 12:02:01Avsaknaden av tydliga instruktioner kan vara ett sätt att försena konkurrenternas utveckling av liknande system.Om linken kan justera kurva efter det mest krävande rummet så ersätter den i princip allt injusteringsarbete, förutom då grundlflödeinställningarna.Skulle grundflödet över en enda radiator av någon anledning vara för litet kan även linken hamna i ett läge där den kör ut flera grader varmare vatten än systemet skulle kunna jobba med.Manuell grundflödesjustering är även i ett system som detta a och o.Är ju inte så avancerade grejer det handlar om vill nån av de andra stora tillverkarna ta fram en liknande produkt kan det knappast vara något problem. Tycker avsaknaden av instruktioner gör en kanske bra produkt värdelös för den som köpt den och inte vet hur och till vad man ska använda den.
Ja det finns 1000 frågor om inte mer Som man skulle vilja veta vad gäller link! Typ går det att begränsa på något sätt hur stor effekt ett enda rum kan ha på den övergripande inställningen . eller är man helt lämnad i sticket med avseende på linkens beräkningar och automatik. Och hur kommer det fungera med en tank. JAg har ju möjlighet att ställa in VP utifrån min vetskap om att jag har en tank och de för/nackdelar som detta för med sig. Men hur får jag link att förstå detta. Listan kan göras lång!